החודשים חולפים, וממשלת ישראל טרם הצליחה למנות פרקליט מדינה ומפכ"ל משטרה קבועים בתפקיד. האם הכל בגלל האינטרסים של ראש הממשלה בנימין נתניהו? גיא פלג הביע היום (שלישי) את דעתו בנושא בתוכניתו ב-103FM וטען: "אנחנו השבויים או הקורבנות של מדיניות נתניהו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מדבר על החלטת מנדלבליט. צילום מתוך עמוד הטוויטר של בנימין נתניהו

"מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הפך כותרת. אבקשכם, כתב היועץ, לפעול ללא דיחוי לקידום מינוי קבע למינויים בכירים בשירות הציבורי - פרקליט מדינה ומפכ"ל. היועץ התריע כי מתעורר קושי משפטי משמעותי בעקבות העיכובים והוא יתקשה להגן על התנהלות המדינה בבג"ץ. היועץ הזכיר כי חלפה כמעט חצי שנה ומשרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שומרי סף לא אוישו, ולא הוצגה כל הצדקה עניינית להימנעותה של הממשלה מאיוש משרות בכירות שכאלה. הדבר, מבהיר היועץ את המובן מאליו, עלול לפגוע ביציבותו ותפקודו של שירות המדינה.

אני שואל אתכם מאזינים יקרים, למי יש עניין בחולשה ובחוסר יציבות של פרקליטות המדינה? חוסר יציבות של משטרת ישראל? רק לאוכלוסייה מיוחדת אחת, אוכלוסיית העבריינים. רק להם יש עניין במערכת אכיפה חלשה, תלותית בפוליטיקאים, לא יציבה. 

שלא ישתמע אחרת, נתניהו אינו עבריין חס וחלילה. משפטו למעשה אפילו לא החל, אבל לא יעזור הסכם ניגוד העניינים שקיבל או יקבל על עצמו הנאשם בפלילים ולא תעזורנה הצרות שלו ושל שלוחיו. ברור שרק לו יש עניין במצב הקשה שנוצר ואנחנו אם עוד לא הבנתם, השבויים או אם תרצו הקורבנות של המדיניות הזאת. שלא תטעו, משטרה חלשה, פרקליטות חלשה, זה מצב שפוגע בכולנו, לא רק בעברייניים, בחשודים ובנאשמים, בכולנו. כי כולנו, כך אני מקווה, אזרחים שומרי חוק שרוצים רחובות נקיים ומוסדות שלטון נקיים אף הם".