שלב ההוכחות במשפטו של כפיר עטיה, הנאשם ברצח דוד אגייב בנתניה, נפתח היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי מרכז. כזכור, עטיה הואשם בכך שדקר למוות את אגייב, אביה של בת זוגו לשעבר בר ויכמן, מתחת לביתו, על רקע התנגדותו לקשר בין השניים. ויכמן, אמה אסתר ובעלה לשעבר, לירון ויכמן, הגיעו לדיון במשפט שנפתח באיחור ניכר, כאשר כתב האישום הוגש כבר לפני כשנה וחודשיים. 

ויכמן אמרה לפני הדיון: "כל כך בא לי לשתף את כולם. היום, לאחר שנה ושלושה חודשים, אני עולה לדוכן להעיד נגד הזוהמה כפיר עטייה, רוצח בדם קר של אבי האהוב, האיש טוב הלב והצנוע שתמיד תמך בכל הסביבה, אב וראש משפחה שנרצח על ידי חלאת אדם. אנחנו הולכים לראות אותו על ספסל הנאשמים מדוכן העדים וזה יחזיר לנו את כל החתכים שמלווים אותי והמשפחה, הכאב, הבכי, הרעידות בגוף. נאלץ לעטות מסכה פעם נוספת ולדבר על כל האירועים מאז, אחרי 20 שנים.

אני בקושי מצליחה לבלוע את הרוק. הכאב הזה אוכל אותי מבפנים, זה קשה מאוד עבורי ועבור כל המשפחה. כל יום בלי אבא, ועוד לדעת שהוא נרצח על ידי מתועב שכזה, מרסק אותנו בתוך המשפחה. אני מקווה שבית המשפט יעשה את הצדק וישלח אותו להינמק בכלא עד סוף ימיו, על מי שרדף ורודף את המשפחה שלנו במשך שנים, ובסופו של דבר לקח מאיתנו את היקר מכל". 

בר ויכמן בבית המשפט (צילום: פרטי)
בר ויכמן בבית המשפט (צילום: פרטי)

עטייה ניהל בעבר קשר רומנטי עם בתו של אגייב, בר ויכמן, שסיפרה כי הוא המשיך לרדוף אחריה גם לאחר שהשניים נפרדו. אגייב התנגד נמרצות לניסיונותיו של עטייה לחדש את הקשר עם בתו. בחודש מאי האחרון התקבלה חוות דעת פסיכיאטרית שקבעה כי הנאשם כשיר לעמוד לדין, אולם עטייה ערער על הקביעה וטרם התקבלה החלטה בנושא. "זה סיוט שכבר היה אמור להסתיים, והוא אמור היה להישלח לכלא למאסר עולם", אמרה ויכמן בעבר ל"מעריב" בכאב.

הרצח האכזרי התרחש ב־11 באוגוסט אשתקד, כאשר לטענת הפרקליטות עטייה ארב לאגייב בחצר הבניין שבו גר ודקר אותו בגופו פעמים רבות. מיד לאחר מכן נמלט מהזירה ואותר כעבור יומיים כשהוא יושב ברכב בתל אביב. לפני כעשור הורשע עטייה בתקיפה, לאחר שפצע את אגייב בעזרת גרזן ואף גרם לו לפגיעה מוחית. עם תום ריצוי עונשו, כך נטען, החליט הנאשם "לנקום" באגייב, וגמלה בו ההחלטה לרצוח אותו.