פסיקה תקדימית של השופטת ג'ויה סקפה שפירא היום (חמישי) בבית משפט השלום בירושלים קבעה שכתב האישום נגד חברת רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ יבוטל על הסף.  זוהי הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בתיקון לחוק סדר הדין הפלילי משנת 2019 הקובע כי חריגה מתאריך משך זמן הטיפול בתיק ללא קבלת אישורו של היועץ המשפטי לממשלה תביא לביטולו של כתב האישום.

על פי כתב האישום, בשנת 2011 קיבלה חברת "רמי לוי" רישיון ממשרד התקשורת למתן שירותי רדיו טלפון נייד. בהתאם לכך, התקשרה חברת "רמי לוי" עם חברת "פלאפון תקשורת בע"מ" וקיבלה ממנה גישה למערכות הפעלה שונות של "פלאפון". בין היתר התקבלה גישה למערכת המתעדת נתוני תקשורת ומאפשרת להפיק פלטי שיחות ואיכונים. המערכת נועדה לשימושן של חברות תקשורת לצורך מניעת הונאות. אלא שהפקת נתוני תקשורת שלא למטרות המאגר, מחייב הוצאת צו שיפוטי.  

על רקע זה, בכתב האישום שהוגש על ידי עורכי הדין אבי גליקסברג בניטה ומיכל בלומנטל מפרקליטות ירושלים, מתואר כיצד במהלך השנים 2011 עד 2016 בוצעו מאות בדיקות במערכת - בניגוד למטרת מאגר המידע. בכך, לפי כתב האישום, היה ניצול לרעה של המערכת כדי להתחקות, לבלוש ולחקור אחר אנשים, עובדי חברה ושאינם עובדי חברה, ללא ידיעתם או הסכמתם ותוך פגיעה קשה בפרטיותם. בכתב האישום נטען כי הנאשמים עשו זאת לצרכים שונים - אישיים ועסקיים, בהזדמנויות רבות. בשלב מסוים מתואר כי המעשים הפכו לדפוס פעולה חוזר כשהנהלת החברה או הנאשמים ביקשה לברר עניינים שונים באמצעות המאגר.

את המדינה ייצגה עוה"ד אביה גליקסברג מפרקליטות מחוז ירושלים ואת הנאשם שלמה אדרת גוליאן ייצגו עוה"ד אבי חימי ומשה וייס. את אופיר אטיאס- מי שניהל את החברה ואת חברת רמי לוי שיווק השקמה תקשורת ייצגו עוה"ד ירון קוסטליץ ושמחה אלבחרי.