החשד להתעללות בתינוק באשקלון: בבית החולים "ברזילי" נקבע היום (שלישי) מותו של התינוק בן הארבעה חודשים שהוריו חשודים כי התעללו בו. התינוק אושפז במצב קשה עם חבלת ראש חמורה בשבוע שעבר ואתמול נקבע כי הוא מת מוות מוחי. מעצרם של הוריו הוארך אתמול לאחר שבמהלך דיון שהתקיים בעניינם התחזק החשד נגדם בעקבות ממצאי החקירה, בין היתר הודעות וואטסאפ שהחליפו ביניהם. כעת, בעקבות מותו של בנם, ממשיך צוות החקירה בחקירת המקרה גם תחת חשד לעבירת המתה.

נציג המשטרה אמר בדיון אתמול כי הפגיעה בתינוק קשה מאוד וכי קיים חשש לפגיעה מוחית. מחומרי החקירה שהוצגו בדיון הקודם עלה כי לתינוק נגרמו שברים, ככל הנראה ממכות אותן ספג, וכן שטפי דם בראשו שמקורם בחבלה, וכי לא מדובר באירוע אחד.

השופטת ציינה אז כי היא עיינה בשנית בעדותו הסדורה של מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים "ברזילי" באשקלון, ד"ר מיכאל קליינן, שתיעד את החבלות והסימנים בגוף הפעוט ולטענתו ישנם סימנים שאינם טריים, ככל הנראה. לדברי השופטת, בדיקה שנעשתה לפני כחודש בפעוט הייתה שטחית ולא נמצא חשד להתעללות, אולם היום למרבה הצער המצב שונה. 

תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)
תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)

תחילת הפרשה בשבוע שעבר, אז אושפז התינוק בבית החולים "ברזילי" במצב קשה עם חבלת ראש ונמצא בסכנת חיים. אביו, שהביא אותו לבית החולים, נעצר במקום, ולאחר הממצאים שעלו מהבדיקות שנערכו לתינוק נעצרה גם האם. בהחלטתו להאריך את מעצר אבי התינוק, ציין השופט כי "הגם שיכל להסביר את סימני החבלה בקרקפתו של הפעוט, לא ידע או בחר שלא להסביר מאין אותם סימנים". "לא שמתי לב, מה אני יכול להגיד לך?", ענה האב לחוקרת המשטרה. תשובתו לא השביעה את רצונו של השופט שהחליט, כאמור, להאריך את המעצר.

פרשת ההתעללות ברמלה: סרטונים ממצלמות אבטחה (ארכיון)

במהלך חקירתו טען האב כי האכיל את בנו, ולאחר שהשכיב אותו על הבטן הלך לשירותים. לדבריו, לאחר זמן קצר הוא שמע קולות חנק. "רצתי לילד וראיתי שהוא כולו עם קיא וחיוור מאוד. הזמנתי מד"א ופינינו אותו לבית החולים". בניגוד לאב, האם טענה בעדותה כי זיהתה את הסימנים, אבל פירשה אותם לכל הפחות בצורה מקלה. לדבריה, היא ראתה כתמים בגבו, ולטענתה לא היא ולא בעלה הפילו את הפעוט, אך ייתכן שהוא קיבל מכה.

"החשודה דיברה מדם לבה, בכתה במהלך הדיון וביקשה להיות ליד בנה הפעוט. בשלב זה לא מונחת חוות דעת משפטית אשר יהא בה כדי לשפוך אור של ממש ביחד לחקירת החשדות. עם זאת, התמונה המונחת בפני בית המשפט כעת היא כזו המלמדת על קיומו של חשד סביר הקושר את החשודה לעבירות המיוחסות לה". השופטת התייחסה בעיקר לעובדה שהחשודה אישרה שידעה על הסימנים ועל החבלות בגופו של בנה, אולם לא עשתה דבר כדי לברר את מהות הסימנים הללו, ועל כן החליטה להאריך את מעצרה.