יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, התראיין היום ב-103FM אצל ענת דוידוב והפרשן הכלכלי צבי זרחיה והתייחס לסוגיית התקציב: "הדבר הנכון הוא להעביר את תקציב 2020 כפי שהחוק מחייב, עד ה-23 בדצמבר. אחרת הכנסת תתפזר". עוד טען כי "התערבות בג''ץ בהסכמים פוליטיים יכולה להוביל לכאוס נוסף".

בג"ץ הורה לממשלה לנמק תוך 21 יום, בג"ץ לא מקבל החלטה אלא מבקש לנמק, מדוע אין לבטל את התיקון לחוק יסוד הממשלה. ח"כ מיקי זוהר שלום. 
"אני מאוד מוטרד מראיון הרדיו הזה כי בפעם האחרונה שהתראיינתי אצלך חקרו אותי במשטרה על זה".

מיקי זוהר (צילום: רמי זרנגר)
מיקי זוהר (צילום: רמי זרנגר)

תכף נדבר על זה, יש לי משהו להגיד לך בעניין הזה, יהיה בסדר.
"את מבטיחה שהריאיון הזה לא יוביל לחקירת משטרה נוספת?"

זה לא תלוי בי אני בסך הכול שואלת, אתה ענית ומישהו החליט לבקש אותך לחקירה.
"עצוב מאוד".

זרחיה: "שלום לח"כ מיקי זוהר, מאז אותו הריאיון ח"כ זוהר הודיע שהוא נהיה נחמד".

עוד לפני כן
זוהר: "זה לא היה טריגר, אבל לא משנה".

קודם כל ח"כ מיקי זוהר יו"ר הקואליציה בוא נדבר על עניין בג"ץ מיום חמישי, מדוע אין לבטל את התיקון לחוק יסוד הממשלה. הוא לא אומר שהוא כופה, מתערב, מבטל חוק יסוד, מה הפחד הגדול?
"אנחנו, אני אשמח מאוד שהוא לא יתערב כי אנחנו לא היינו רוצים מקרה בו ביהמ"ש העליון מתערב בסיכומים פוליטיים שנבחרי הציבור מגיעים אליהם. בסוף צריך לזכור שעברנו 3 מערכות בחירות מבלי הכרעה ולא הצלחנו להרכיב ממשלה והדרך שלנו הייתה באמצעות הסכם פוליטי כזה או אחר שאח"כ גובה בחקיקה וזה דבר שטוב יהיה שבג"ץ לא יתערב משום שהתערבות של ביהמ"ש העליון בהסכמים פוליטיים יכולה להוביל לפיזור ממשלה ולכאוס פוליטי נוסף".

זה גובה בחקיקה אבל כל העניין נולד בצורה עקומה יש לומר. אף אחד לא היה שלם מהדבר הזה או שמח על כך. יש מקום כשפונים לבג"ץ לשקול אם הדבר הזה הוא יצור כלאיים טיפוסי למדינת ישראל שלא יכלה להקים ממשלה 3 פעמים.
"היצור המוזר הזה כפי שאת מכנה אותו נולד בעקבות סיטואציה מוזרה בה עברנו 3 מערכות בחירות והיינו תכף מגיעים למערכת בחירות נוספת, רביעית, זה היה דבר קצת מופרך מבחינת כולם. לכן יצרנו פתרון שברור שהוא לא פתרון אידיאלי אבל היה פתרון אופטימלי ביחס למצב שנוצר והנה אפילו היצור הזה שיצרנו לא בהכרח מצליח לייצב את המערכת הפוליטית ויכול להיות שתכף נמצא את עצמנו לצערנו הרב בעוד מערכת בחירות".

זרחיה: "ח"כ זוהר אנחנו נמצאים קצת יותר מחודש מהמועד שנקבע בחוק לאשר את תקציב המדינה לשנת 2020 אתה מעריך שהתקציב יאושר? לא יאושר? כי כחול לבן מתנגדת כרגע ואז למעשה הכנסת תתפזר לבחירות?
"אני מאוד מקווה שתקציב 2020 יאושר עד ל-23 בדצמבר".

זרחיה: "כחול לבן מתנים את זה בתקציב 2021"
"אני מודע לכך לכן אנחנו אומרים בואו נעביר את תקציב 2020, נתחיל לעבוד על תקציב 2021 ומשם נתקדם. זה הדבר הנכון וזה יכול למנוע בחירות כי אם לא נעביר את תקציב 2020 עד ה-23 בדצמבר הכנסת מתפזרת".

בני גנץ בנאום בסיעת כחול לבן (צילום: אלעד מלכה)
בני גנץ בנאום בסיעת כחול לבן (צילום: אלעד מלכה)

זה צחוק מהעבודה
"החוק מחייב אותנו להעביר את תקציב 2020, אנחנו נוכל אחרי שנעביר את התקציב להעביר עוד הרבה מאוד כספים עודפים שתקועים כרגע כי אנחנו עובדים לפי 1 חלקי 12 משנה קודמת ויש תקציבים נוספים שאנחנו לא יכולים להעביר למשרדי הממשלה וזה מאוד יסייע למשרדים בטח במשבר הקורונה. לאחר מכן נוכל לעבוד על 2021 ולייצב את המערכת הכלכלית".

זרחיה: "רה"מ בנימין נתניהו רוצה לאשר את תקציב 2020 ולא את תקציב 2021 כדי לאפשר בידו נקודת מילוט של פיזור הכנסת על רקע אי אישור התקציב מבלי שיואשם בכך, ויוכל לעמוד בראש ממשלת המעבר".
"לפרק את הממשלה הזאת זה נורא קל ויש המון סיבות לפרק אותה, יש הרבה חילוקי דעות, אי הסכמות והרבה הפרות של ההסכם מצד גם כחול לבן. בכל מקרה אין סיטואציה בעיתית, אם נחליט שאנחנו רוצים לפרק את הממשלה. המטרה של הליכוד היא לא לפרק, היא להמשיך לקיים את הממשלה עם כל הקושי בדבר ועם כל אי ההסכמות בין הצדדים ואנחנו רוצים למצוא את הדרך לגשר על הפערים אבל זה תלוי בכחול לבן. אם הם יסכימו להעביר את תקציב 2020 נוכל להמשיך לעבוד ביחד. התקציב הזה (2021) לא מוכן, ייקח זמן להכין אותו, זה תקציב שאנחנו צריכים לחכות ולראות מה קורה מבחינתנו עד אשר החיסון יגיע ארצה, אז נוכל להבין אם המשק יצא לדרך חדשה שאנחנו מייחלים שיצא אליה תוך כדי פתרונות על ההוצאות הגדולות שהוצאנו בתקופת הקורונה. אני מקווה שבינואר יהיו החיסונים ונוכל להגיד שאנחנו אחרי משבר הקורונה או בשלהי משבר הקורונה, נוכל לעשות הערכות כלכליות מה צפי ההוצאה של 2021, מה הגירעונות שנותרו בשנה הקשה הזאת".

יהיה תקציב?
"התשובה היא חד משמעית כן אם כחול לבן יסכימו להעביר תקציב 2020 ולגבי 2021 אפשר להתחיל לעבוד עליו מיד אחרי שנגמור את התקציב".

אני רוצה לחזור איתך לדברים שהזכרת לי בתחילת המשדר, הדברים שלך נאמרו בתוכנית 'שבע – תשע' של גולן יוכפז ושלי. אתה איימת על היועמ"ש.
"לא היה ולא נברא ענת סליחה".

איימת שאם לא יתפטר, יתפרסמו עוד הקלטות יש עוד סיפור פלילי אחד שלא פורסם וכל השאר היסטוריה ובאמת קראו לך לחקירה.
"אני רוצה להבהיר שזה לא נכון, כל מה שציינת לא נכון, לא איימתי על היועמ"ש, דבריי הוצאו מהקשרם ויאמר לזכותכם או לרעתכם שלקחתם כותרת ששונה ממה שאמרתי ויכול להיות שזה מה שיצר את השיח סביב הריאיון. זה היה ריאיון חריף, תוקפני, אמרתי דברים לא פשוטים כנגד היועמ"ש ופרקליט המדינה לשעבר אבל בטח ובטח זה לא היה איום. הלכה למעשה, פתיחה בחקירה נגד ח"כ שהתראיין ברדיו וזה לא משנה אם זה אצלכם או בתחנה אחרת זה דבר חסר תקדים שפוגע בדמוקרטיה וביכולת שלנו ח"כ להתבטא בכפי שהציבור שלנו מצפה מאיתנו להתבטא. גם אתם צריכים להוקיע את הדבר הזה ולומר שזו הייתה החלטה גרועה, תנו לחופש הביטוי לדבר. הדבר היחידי שאסור לעשות זה להוציא דיבה וכשאדם לא מוציא דיבה ולשון הרע אין בעיה שהוא ידבר בטח בראיונות רדיו".

אביעד גליקמן פרשן משפטי של חדשות 13 פרסם במהדורה, אתה מכיר את קבוצת כולנו נגד בגץ מהליכוד?
"אני לא מכיר לצערי הרב ואני לא יכול להגיב בגלל זה".

אביחי מנדלבליט (צילום: רויטרס)
אביחי מנדלבליט (צילום: רויטרס)

אני אצטט למאזינים שאולי לא שמעו, 'אנחנו צריכים להיות 80 איש לפרוץ את האבטחה שיש לו להוציא את הכלב (אביחי מנדלבליט) לקחת אותו איתנו ולנהל משא ומתן כמו שעשו חסידי משולם. להבעיר את המדינה, להוציא את מנדלבלוף מהבית'. אם לא היה כל הדבר סביב מנדלבליט, וההסתה נגדו אולי זה לא היה קורה? אתה לא רואה את עצמך חלק מהדבר הזה? גם אם אתה לא מכיר את האנשים האלה זה משפיע.
"אני חייב לומר שאני לא נקטתי בשפה הזו ולא איימתי או ניסיתי לאיים על אף אחד אבל אני אקרא לגורמי האכיפה לבחון את הסוגייה הזאת והאמירות הללו אסור שיאמרו, נשמעות אמירות מאוד בעיתיות ולכן טוב שייבדק העניין. כמובן שאני קורא לכולם לשמור על שיח כמה שיותר ממלכתי ומכובד בטח לאור הפילוג שנוצר, אני פועל לאחות את הקרעים בחברה הישראלית ולחבר בין הקצוות, כי אנחנו עם אחד, שותפי גורל, שחולקים פה אחריות".

אבל אתם מתנפלים עליו.
"הביקורת שאנחנו מפנים כלפי מנדלבליט היא מוצדקת, ראינו אינספור עובדות שנחשפו והראו לנו שיש צדק בביקורת שלנו אבל בין ביקורת לבין מצב קיצון כמו שהשמעת כרגע? אנחנו צריכים למנוע, וזה תפקידנו כנבחרי ציבור לקרוא לכולם להימנע מהדברים הללו".