בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרה של אורלי יחזקאל, החשודה המרכזית בפרשת השחיתות הציבורית באור עקיבא. זאת לאחר שאתמול נעתר לבקשת המשטרה והוציא צו איסור פרסום על פרטי התפתחות משמעותית שחלה במהלך החקירה. מיד לאחר מכן האריך השופט גיא אבנון פעם נוספת בחמישה ימים את מעצרו של ראש העירייה יעקב אדרי, לאחר שציין כי החשד הסביר נגדו התחזק.

הארכת המעצר מהווה עבור המשטרה את פרק הזמן הנדרש כדי להשלים את עסקת עד המדינה, אותה רוקמת היחידה החוקרת מול החשודה המרכזית. עוד קודם הדיון, החליט פרקליטה של יחזקאל להתפטר מייצוגה בעקבות מידע שזרם אליו לכאורה, לפיו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בראשותו של יואב תלם מפעילים עליה לחץ כבד לחתום על הסכם עדת מדינה בפרשה. נזכיר כי במהלך השנה האחרונה ניהלה היאח"ה חקירה סמויה אודות חשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בעיריית אור עקיבא.

במהלך החקירה נאספו ראיות לכאורה, הקושרות את ראש העירייה אדרי, לקבלת החלטות, מתן אישורים והיתרים לקבלנים ומגישי בקשות באמצעות עוזרתו האישית לשעבר יחזקאל. כל זאת תוך מתן העדפה לבקשותיה ופניותיה בניגוד למקרים אחרים בהם הוגשו לכאורה בקשות דומות על ידי אזרחים. בתמורה, כך נטען, קיבלה יחזקאל עמלות ובהן תלושי קנייה ותלושים שגוייסו לכאורה עבור משפחות נזקקות ואשר הגיעו לידיה ולידי בני משפחתה.

ביממה האחרונה חלה התפתחות מהותית בחקירה שבעטיה מיהרה המשטרה לבקש צו איסור פרסום למשך 60 ימים. במשטרה ביקשו מבית המשפט להאריך גם את מעצרה של יחזקאל בחמישה ימים. עו"ד משה יוחאי פרקליטה לשעבר של יחזקאל סירב להתייחס לנושא.