זוג הורים מהפזורה הבדואית בדרום הארץ עוכבו לחקירה בחשד להתעללות בתינוק בן 4 חודשים אשר נזקק לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה. בית המשפט האריך היום (רביעי) את מעצרם עד ליום שישי. השניים עוכבו אתמול בחשד להתעללות בחסר ישע לאחר קבלת הדיווח במשטרה על אשפוז התינוק כשהוא סובל מחבלות בגופו. מצבו טוב. 

בית החולים סורוקה (צילום: פלאש 90)
בית החולים סורוקה (צילום: פלאש 90)

כזכור, בבית החולים "ברזילי" באשקלון נקבע אתמול מותו של התינוק בן הארבעה חודשים שהוריו חשודים כי התעללו בו. התינוק אושפז במצב קשה עם חבלת ראש חמורה בשבוע שעבר ושלשום נקבע כי הוא מת מוות מוחי. מעצרם של הוריו הוארך לאחר שבמהלך דיון שהתקיים בעניינם התחזק החשד נגדם בעקבות ממצאי החקירה, בין היתר הודעות וואטסאפ שהחליפו ביניהם. כעת, בעקבות מותו של בנם, ממשיך צוות החקירה בחקירת המקרה גם תחת חשד לעבירת המתה.

נציג המשטרה אמר בדיון אתמול כי הפגיעה בתינוק קשה מאוד וכי קיים חשש לפגיעה מוחית. מחומרי החקירה שהוצגו בדיון הקודם עלה כי לתינוק נגרמו שברים, ככל הנראה ממכות אותן ספג, וכן שטפי דם בראשו שמקורם בחבלה, וכי לא מדובר באירוע אחד.

השופטת ציינה אז כי היא עיינה בשנית בעדותו הסדורה של מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים "ברזילי" באשקלון, ד"ר מיכאל קליינן, שתיעד את החבלות והסימנים בגוף הפעוט ולטענתו ישנם סימנים שאינם טריים, ככל הנראה. לדברי השופטת, בדיקה שנעשתה לפני כחודש בפעוט הייתה שטחית ולא נמצא חשד להתעללות, אולם היום למרבה הצער המצב שונה.