סערת התבטאותה של המשנה ליועמ"ש: השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שלח הערב (חמישי) מכתב לנציב שירות המדינה, הפרופ' דניאל הרשקוביץ, ובו ביקש ממנו לנקוט בהליכים כנגד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורכת הדין דינה זילבר.

דינה זילבר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה

במכתבו התייחס השר לנאום החריף שנשאה זילבר ביום ראשון בכנס "משילות או דמוקרטיה" מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, שם התייחסה להאשמות הממשלה המכוונות לפרקליטות, המרמזות לדבריה על היעדר מנהיג.

לדברי אוחנה, זילבר "פגעה בשירות המדינה כולו", ובנוסף נפגעים גם "עובדי מדינה רבים נוספים שהיו רוצים מאוד להשמיע את עמדותיהם
הפוליטיות אך גוזרים על עצמם איפוק, בהכירם בהוראות התקשי"ר ובאחריות הרבה הנובעת מתפקידם".

הוא הדגיש כי "אי מתן תגובה חריפה לדברים עלולה לפרוץ את הסכר, ולבטל – הלכה למעשה – את הניטרליות והאובייקטיביות האמורות לאפיין את שירות המדינה".

ביום שלישי פנה הרשקוביץ  ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בעקבות הדברים אותם נשאה זילבר באירוע במכון הישראלי לדמוקרטיה. הנציב הדגיש את החומרה הרבה בה הוא רואה את הדברים, ובפרט שעו״ד זילבר נהגה באופן דומה בעבר ואף קיבלה הערה על כך. הנציב הדגיש כי הוא סבור שעל היועץ לטפל בנושא בהתאם לחומרתו ולאירועי העבר.

מלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה נמסר, כי "היועמ"ש ישמע את התייחסותה של עוה"ד זילבר לדברים, ובהמשך לכך יחליט כיצד להידרש לפניית נציב שירות המדינה ולפניות נוספות בנושא".

בנאום שנשאה זילבר ועורר סערה הזהירה המשנה ליועמ"ש כי "שיח המשילות הוא מפלטו של הפייק מנהיג" והפצירה: "עלינו לעבור למשילות סולידרית, מאחה, משילות שיש בה כבוד הדדי, משילות של אחווה ולא של שיסוי, של אחדות ואיחוי ולא של שנאה וניכור. משילות של תקווה".