המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה היום (שני) על העמדתו לדין משמעתי וסגירת התיק של שוטר יס״מ, אשר השליך דלי לעבר קטין בביתר עילית. כאמור, מחקירת המקרה עלה, כי זריקת הדלי לעבר הקטין התבצעה במהלך ניסיון לבצע מעצר של הקטין, שהתנגד למעצר ונמלט. מח״ש החליטה כי מדובר בשימוש בכוח שחרג מן הנדרש בנסיבות המקרה, ועל כן הוחלט על העמדת השוטר לדין משמעתי.

עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטו של הילד, תקף את מח"ש ואמר: "מח"ש הפכה להיות גן עדן לשוטרים אלימים. כל שוטר שתוקף זוכה לחסינות". הוא הוסיף כי יאבק בהחלטתם, וימליץ למשטרה להגיש כתב תביעה נגד השוטר. "יידע כל שוטר מתפרע שיש דין ויש דיין, וגם אם מח"ש סוגרת את התיקים נגד השוטרים - לא נהסס להגיש נגדם תביעות אישיות, וגם נבחן הגשת עתירה לבג"ץ נגד החלטת מח"ש - מדובר באירוע פלילי לכל דבר, וההליך משמעתי במקרה זה הוא לעג לרש".

כזכור, האירוע המדובר התרחש בתחילת אוקטובר, בזמן שהמשטרה ניסתה לפזר התקהלות בסמוך לבית כנסת בעיר. במהלך הפעילות המשטרתית, פרצו עימותים בין הצדדים, ושניים מהמתקהלים נעצרו לחקירה, זאת בחשד לזריקת אבנים ותקיפת שוטרים. בסרטונים שהגיעו מהמקום ניתן לראות את העימותים ובהם תיעודים של אלימות קשה שהופעלה על המתקהלים, בהם גם ילדים. בתיעוד אחד נראה שוטר משליך דלי על ילד ובתיעוד אחר ניתן לראות שוטרים הודפים אדם שמחזיק בידו תינוקת בזמן שהסובבים מנסים להגן עליה.