חטיבת התביעות של המשטרה במחוז תל אביב, הגישה היום (שלישי) כתב אישום בבית משפט השלום בתל אביב נגד יצחק אברג'יל ראש ארגון פשיעה בכיר ואבי רוחן מהבכירים באותו ארגון המייחס להם עבירות של איומים. בכתב האישום אותו, הגישה עו"ד פקד סיון אטיה, מחטיבת התביעות במשטרה, עולה כי השניים בצוותא, איימו לכאורה על התובע בפרשת 512, שבה הם נאשמים בגין שורה של עבירות חיסול וניסיונות חיסול, וכן עבירות של סחר בסמים. 

מכתב האישום עולה כי במסגרת דיונים שהתקיימו בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהליך של סיכומי הגנה, ביום ה-28 באוקטובר נכח בדיון של אברג'יל בפרשת 512 גם הנאשם רוחן. התובע שהבחין בנאשם רוחן ביקש מבית המשפט להוציא את רוחן מהדיון שלא עוסק בעניינו ומאחר והסנגור של רוחן לא הגיע לדיון הוא הוצא מהדיון בהוראת בית המשפט. בשבוע שעבר, במהלך דיון נוסף בעניינו של אברג'יל, פנה רוחן אל התובע ואמר לו: "תגיד, מה קרה דיון שעבר, אתה מפחד על עצמך?". בתגובה לכך השיב המתלונן: "אני לא מפחד על עצמי, אני מפחד מהתכנונים שלך על אחרים".

יצחק אברג'יל (צילום: אריאל בשור)
יצחק אברג'יל (צילום: אריאל בשור)

בכתב האישום נטען כי למשמע דבריו של התובע חייך הנאשם רוחן ואמר לתובע: "אל תדאג מי שצריך ללכת, ילך. אתה חושב שאני צריך את האולם להוציא הוראות?, יש לי את הדרכים שלי". לטענת התביעה הנאשם רוחן איים על התובע בפגיעה שלא כדין בגופו וזאת בכוונה להפחידו.

בכתב האישום מופיע אירוע נוסף, שהתרחש בתאריך ה-12 בנובמבר, במהלכו פנה הנאשם רוחן אל התובע ושאל אותו במה הוא מתכוון לעסוק לאחר שיסגר התיק? התובע ענה כי בכוונתו ללמוד קרימינולוגיה ועל תשובה זו הגיב הנאשם אברג'יל באמירה: "אתה לא יודע מה הוא הולך לעשות". על אמירה זו חזר מספר פעמים תוך שהוא גם מעיר לתובע לסגור את התיק.

אבי רוחן (צילום: פול גדעון מרקוביץ)
אבי רוחן (צילום: פול גדעון מרקוביץ)

רוחן, כך נטען, בשלב הזה הרצין את פניו ואמר לתובע כי "זאת ההזדמנות האחרונה, תסגור את התיק הזה". לפי כתב האישום  הוסיף רוחן: "זו העצה הכי טובה שאני נותן לך". הנאשם אברג'יל, חידד את הדברים ואמר: "שמעת? זו הזדמנות אחרונה".