שופטת בית משפט השלום באשקלון דורית בונדה האריכה היום (חמישי) בארבעה ימים את מעצרו של האב מאשקלון החשוד בהמתת בנו בן הארבעה חודשים.

ההחלטה התקבלה לאחר שהמשטרה הגישה הצהרת תובע החתומה על ידי הפרקליטות, ולפיה בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד האב. השופטת נעתרה חלקית לבקשת המשטרה וצמצמה את ימי המעצר לארבעה, כשהיא מציינת בהחלטתה שהחקירה הסתיימה וכי הארכת המעצר הקודמת נחה על דעתו של ביהמ"ש המחוזי, שדחה את הערר שהגיש החשוד, ולאור המסוכנות המיוחסת לחשוד, הותיר את הארכת המעצר על כנה.

עוד ציינה השופטת,  כי בפתח הדיון הודיעה המשטרה כי הסתיימו פעולות החקירה, ונותר אך לקבל חוות דעת סופית מהמרכז הלאומי לרפואה משפטית, ובכל מקרה בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום על סמך חוות הדעת החלקית. חלק ממסקנות חוות הדעת הובילו בסופו של יום לקביעה כי הממצאים החבלתיים שנתגלו בפעוט המנוח אינם מתיישבים עם חנק, וכן קיימת סבירות גבוהה שהפגיעה במנוח התבצעה סמוך להזעקת מד"א למקום.

השופטת דחתה את טענת פרקליטתו של החשוד, עו"ד אורית מרקוביץ', לפיה אין להתייחס לחוות הדעת החלקית שכן היא עלולה להשתנות, וציינה כי הגם שהסתיימו כל פעולות החקירה, ולא קיימת עוד עילה של שיבוש הליכי חקירה המצדיקה את המשך מעצרו של החשוד, קיימת עילת המסוכנות. השופטת ציינה כי הבקשה שהוגשה להארכת מעצרו של החשוד מייחסת לו עבירה של רצח קטין חסר ישע, התעללות פיזית על ידי אחראי ותקיפת חסר ישע, אך לא ניתן עדיין לדעת מה הן העבירות שבגינן יוגש כתב האישום.

כזכור, התינוק הובהל לבית החולים מוקדם יותר החודש, כשהוא סובל מנזק מוחי ושברים בעמוד השדרה, אך נפטר בשבוע שעבר.

האב נעצר בבית החולים לאחר שאושפז התינוק ולאחר פתיחת החקירה נעצרה גם האם. במהלך החקירה נמצאו תכתובות וואטסאפ שהחליפו ביניהם ההורים וחיזקו את החשדות נגדם. תחילה, נחשדו ההורים בהתעללות בבנם הפעוט, בשבוע שעבר נקבע מותו של התינוק והחקירה הפכה לחקירת רצח.

תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)
תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)

בתוך כך, מחר יסתיים מעצר הבית של האם והיא תשוחרר. במשטרת ישראל נבדקת האפשרות לבקש את הארכת תקופת המעצר, אך טרם התקבלה החלטה בעניין.