נתי חדד, שהועבר ממאסר בתאילנד לישראל מוקדם יותר השנה, שוחרר היום (ראשון) מהכלא לאחר קיצור עונשו. חדד הורשע בתאילנד בעבירות של החזקת נשק, הפעלת מרפאה לא חוקית וביצוע פעולות רפואיות ללא רישיון ובחודש מרץ האחרון הועבר להמשך ריצוי מאסרו בישראל. 

נתי חדד יוצא לדרכו מתאילנד לישראל. צילום: חדשות בזמן

כזכור, בשבוע שעבר התכנסה ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט במטרה להכריע בעניינו של חדד, לאחר שהפרקליטות הודיעה כי אינה מתנגדת לשחרורו מהכלא. הדיון בעניינו התקיים בבית הכלא צלמון בו הוא הוחזק, בראשות השופטת בדימוס ברכה סמסון. ואת חדד ייצגו עורכות הדין שני אילוז ושירן גולברי. ועדת השחרורים קבעה מספר תנאים לשחרורו של חדד, וביניהם התייצבות דו חודשית בתחנת המשטרה הקרובה לביתו.

כאמור, במרץ 2020 הועבר חדד ממאסר בבית כלא בתאילנד לישראל, לאחר התערבותם של ח"כ איילת שקד, לשעבר שרת המשפטים, וגלעד ארדן, לשעבר השר לביטחון פנים. חדד, שהתגורר באי קוסמוי מזה כשמונה שנים הורשע בתאילנד בהחזקת נשק ללא רישיון, הפעלת מרפאה ללא רישיון שסייעה לתיירים ישראלים בתאילנד וכן ביצוע פעולות רפואיות ללא רישיון. גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התערב בהליך העברתו לישראל, לאחר שנשפט בתאילנד לתקופת מאסר של למעלה משש שנים.

בפנייתו לוועדת השחרורים ביקש חדד להתייחס לכל תקופות מאסרו יחד, הן בתאילנד והן בישראל, כמקשה אחת. מכך עולה כי תקופת מאסרו הכוללת של חדד עומדת על למעלה מ-70 חודשים.

עו"ד שירן גולברי, המייצגת את נתי חדד, מסרה: "אחרי דרך כ"כ ארוכה ומלאה קשיים והליכים משפטיים, הגיע הרגע המשמעותי ביותר בו נתי סופסוף חזר הביתה. אנחנו שמחות ומתרגשות ביחד עם המשפחה ברגע הגדול הזה. אנחנו מקוות שעם הזמן יוכל נתי לשים את הפרשה הטראומטית והקשה הזו מאחוריו ולשוב לחיים טובים בעזרת בני משפחתו וחבריו". לצידה של עורכת הדין גולברי ייצגה גם עורכת הדין שני אילוז.