פרשת ההתעללות בתינוק באשקלון: הותר לפרסום שמו של אבי התינוק, יעקוב יוסובוב, נגדו הוגש היום (ראשון) כתב אישום המייחס לו ביצוע עבירות של המתה בקלות דעת, תקיפת קטין או חסר ישע ע"י אחראי והתעללות בקטין או בחסר ישע ע"י אחראי. הפרקליטות ביקשה גם לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. 

על פי עובדות כתב האישום, במהלך השעות בהן היה הנאשם לבד בבית עם בנו התינוק בן ה-4 חודשים, בנסיבות שאינן ידועות בבירור, עשה הנאשם בתינוק מעשה התעללות גופנית, תקף אותו וגרם לו לחבלות חמורות בראשו ולנזק מוחי, אשר הובילו למותו.

כתב האישום מפרט כי בבוקר ה-10 בנובמבר שב הנאשם אל הבית לאחר משמרת הלילה בה עבד. זמן קצר לאחר מכן, בשעה 08:58 בקירוב, יצאה אשתו מהבית לעבודתה, כך שהנאשם נשאר לבד עם התינוק בבית. 

מחלקת ילדים בבי''ח ברזילי (צילום: אדי ישראל)
מחלקת ילדים בבי''ח ברזילי (צילום: אדי ישראל)

במהלך השעות בהן היה הנאשם לבד עם התינוק בבית כמתואר לעיל, בנסיבות שאינן ידועות בבירור למאשימה, עשה בתינוק מעשה התעללות גופנית, תקף אותו וגרם לו לחבלות חמורות בראשו כפי שיפורט להלן, והכל תוך נטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות שמעשיו יגרמו למות התינוק, מתוך תקווה להצליח למנוע את התוצאה הקטלנית. כתוצאה ממעשי הנאשם כאמור לעיל, נגרם לתינוק נזק מוחי חמור ומצבו הגופני הדרדר במהירות. 

עקב כך, בשעה 19:00 בקירוב, התקשר הנאשם למד"א ודיווח כי התינוק נחנק מפורמולת החלב ששתה, הוא חיוור, מתקשה לנשום ובקושי פותח את עיניו. מוקדנית מד"א הנחתה את הנאשם כיצד לטפל בתינוק ובמקביל הוזעק צוות רפואי אל הבית. 

דקות ספורות לאחר מכן, הגיע צוות מד"א אל הבית ומצא את התינוק כשהכרתו מעורפלת, הוא חיוור, אפאטי, איבריו שמוטים (טונוס שרירים ירוד) ועל ראשו סימני חבלה. התינוק הובהל לבית החולים ברזילי באשקלון והוכנס לחדר הלם, שם נערכו לו בדיקות שאבחנו חבלות, המטומות ושברים רבים באזור הראש והגולגולת. כמו כן, בבדיקת CT גוף שנערכה לתינוק, התגלה שבר טרי בצלע 3 מימין, שברים בתהליכי ריפוי (קאלוס) בצלעות 3,6,7 משמאל, ודה פורמציה בשתי הזרועות בחלק העליון.

עוד נאמר בכתב האישום כי במהלך שהותו בבית החולים איבד התינוק את הכרתו ועבר החייאה. בהמשך התפתחה הפרעת קצב והתינוק עבר עוד שני סבבי החייאה וקיבל מנת דם. הוא אושפז כשהוא מורדם ומונשם ובמהלך האשפוז חלה החמרה ניכרת בתמונה הטומוגרפית עם בצקת מוחית דיפוזית קשה. כתוצאה מכך, ביום 16.11.20 בשעה 09:10, מת התינוק מוות מוחי נשימתי, הוא נותר מחובר למכשירים עד אשר ביום 17.11.20 בשעה 09:56, נדם ליבו.

מותו של התינוק נגרם כתוצאה מנזק חמור למוח בעקבות חבלת ראש שאינה תאונתית שגרמה לדימומים בין קרומי המוח בדגש על דימום תת קשיתי, חבלת אקסונלית מפושטת, קונטוזיה (דימום חבלתי) בחוט השדרה הצווארי ושבר בגולגולת.  

כתב האישום מסכם כי הנאשם, במעשיו כמתואר בעובדות לעיל, בהיותו אחראי על קטין שהינו תינוק חסר ישע, עשה בו מעשה התעללות גופנית, תקף אותו וגרם לו לחבלות חמורות, ובכך גרם למותו בקלות דעת, בנטילת סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה האמורה, מתוך תקווה להצליח למנעה.

כתב אישום נגד האב בגין המתת תינוק - אשקלון.dot by maariv on Scribd