יעקב קדוש, מי ששימש בעבר כמנהל חברת הקבלן האחראית על העסקת עובדות הניקיון בבית ראש הממשלה, חשף הערב (שני) בחדשות 12 כי התבקש לבצע פעולות פליליות במהלך תקופת העסקתו בבית ראש הממשלה. כעת הוא מבקש להכריז עליו כחושף שחיתויות. בנוסף, העביר קדוש דרך פרקליטו בקשה לקבלת צו הגנה ממבקר המדינה.

האם השיחות בין מילצ'ן ושרה נתניהו הכריעו את זהות ראש המוסד?

קדוש עבד כמנהל העבודה הראשי בבית ראש הממשלה במשך כשבע שנים עד שפוטר. לדבריו, הוא נחשף ליחס מתעמר בעובדות המעון מאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. "ההתעמרות הייתה לאורך זמן, בעצימות גבוהה ביותר. נחשפתי ליחס גזעני כלפי עובדות מהעדה האתיופית".

הסרטון שפרסמה שרה נתניהו. צילום: רשתות חברתיות

לטענתו הוא פוטר כאשר סירב לשתף פעולה עם בקשת מעסיקיו לזייף את דוחות הנוכחות של עובדי בית ראש הממשלה, אשר הועסקו במשך שעות רבות, במהלך יום החופשה השבועי (שבת) וללא הפסקות כפי שנדרש בחוק.

"התבקשתי להסתיר ולטייח עובדות הקשורות באופן העסקת העובדים. העובדים בין היתר נאלצו לעבוד כמלצרים, הגישו אוכל ומזגו יין, כולל שרתות אישית וביצוע שליחויות, כולל ניקוי הבית הפרטי ברחביה, כולל העסקת הגנן בבית הפרטי", אמר קדוש.

פרקליטו של קדוש, עורך הדין אופיר שמשון, עתר לבית המשפט לעבודה על מנת שיוציא צו מניעה נגד פיטוריו של מנהל העבודה לשעבר. בבקשה פורטו הדרישות שקדוש נאלץ להתמודד איתן מדי יום בבית ראש הממשלה: "אולצתי על ידי אב הבית לפעול מול עובדות שונות ולאלץ אותן, במספר הזדמנויות, לחתום על תצהיר תמיכה בשרה נתניהו. התצהיר נכתב על עורך הדין יוסי כהן לכאורה ושימש כתנאי להשבתן של עובדות המעון לעבודה". בנוסף, טען קדוש כי אולץ להקליט את השיחות עם עובדות המעון ולהעביר את ההקלטות לאב הבית.

בעבר קדוש היה דמות מרכזית בחקירה בעניינן של שתי עובדות שהעידו לטובת שרה נתניהו ונחשדו במתן עדות שקר. מנהל העבודה לשעבר שימש כאיש הקשר עם המשטרה ועם היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה.

פרקליטה של שרה נתניהו, עורך הדין יוסי כהן השיב בתגובה: "יעקב קדוש אינו חושף שחיתות. הוא מושחת בעצמו. הוא נשמע בהקלטה כשהוא משדל את עובדת המעון לשעבר סילבי גנסיה להגיש תביעה כוזבת במטרה להוציא כספים במרמה ממדינת ישראל ולשכור את שירותיה של עו''ד נעמי לנדאו. עו''ד כהן הגיש תלונה במשטרה נגד עורכת הדין ונגד יעקב קדוש בגין קשירת קשר לביצוע פשע".