בית המשפט המחוזי מרכז דחה אתמול (שני) ערר שהגישו סנגוריהם של בעלי פעוטון פרטי באזור השפלה, והתיר לפרסם כי בעלי הפעוטון ומפעיליו שכחו, במשך שעות ארוכות, פעוט כבן שבעה חודשים ברכב ההסעות שבו הובא למשפחתון. בנוסף, הם ניסו לטפל בו עצמאית מבלי להזמין צוותי מד"א, ומסרו אותו להוריו בסוף היום מבלי שדיווחו להם על האירוע החריג והרשלני. 

המקרה החמור, כך עולה מהחקירה, התרחש בשבוע שעבר. ההורים, שהבחינו בתופעה מוזרה אצל הפעוט, סברו מיד כי הוא חש לא בטוב ומיהרו איתו לבית החולים, שם הוא מאושפז גם בימים האלה.

הפעוט הגיע לבית החולים לאחר שהתמוטט בביתו, ולהורים לא היה ברור מה פשר נסיבות מצבו הרפואי. מאחר וחשדם התעורר לפיהם הנסיבות לאירוע נקשרות לפעוטון, הם מיהרו להגיש תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה, ותוך כדי איסוף ממצאים, לרבות מצלמות אבטחה, הובהרה לחוקרים התמונה בכללותה. 

ההתעללות בפעוטון ברמלה: סרטוני מצלמות האבטחה נחשפים

מהחקירה עולה החשד כי בעלי הפעוטון הובילו את הפעוט ברכב ההסעות מביתו לפעוטון, אולם למרבה הצער שכחו אותו ברכב ונכנסו לפעילות השגרתית בפעוטון. רק בחלוף למעלה מחמש שעות הבחינו בעלי הגן בהיעדרותו, ומיד התעורר בקרבם החשד שהוא נשכח ברכב. מצלמות האבטחה תיעדו את רגעי הפאניקה, שבמהלכם ניגשו לרכב, שלפו את הפעוט כשהוא במצב בעייתי, והכניסו אותו פנימה אל תוך הגן. 

עד להשבתו אל הוריו לא פעלו בעלי הפעוטון כמצופה מהם במקרה חמור כל כך, נמנעו מלהזעיק צוותי רפואה, וניסו, לטענתם, לטפל בפעוט באופן עצמאי, מה שגרם להחמרת מצבו. 

עם פתיחת החקירה נעצרו בעלי הפעוטון ומעצרם הוארך בארבעה ימים. אתמול בערב, כאמור, הוסר צו איסור הפרסום על הפרשה והחקירה בעניינים נמשכת.