לאחר כשלושה שבועות של חקירה וחיפושים, אותר ונעצר היום (שני) רביע כנאענה, אשר חשוד ברצח גרושתו לאחר שהתנגש ברכבה, הוציא אותה בכוח מהרכב ודקר אותה למוות. במהלך השבועיים האחרונים נערכו סריקות אצל קרוביו ומכריו של החשוד והערב הוא נתפס בין הישובים עראבה וסכנין לאחר שגנב רכב.

החשוד נתפס כשהוא מחזיק בסכין, בה השתמש על מנת לנסות ולדקור את אחד השוטרים בעת הניסיון לעצור אותו. השוטרים הצליחו לגבור על כנאענה ומחר בשעות הבוקר הוא יובא בפני שופט על מנת להאריך את מעצרו. במצוד השקיעה המשטרה כוחות ומשאבים רבים, ונעזרה בסיוע של השב''כ. לאורך התקופה טענו במשטרה כי מדובר ברועה צאן שיודע לשרוד בשטח, והוא אכן נמצא באותו המקום. מהמשטרה נמסר כי העובדה שניסה לדקור את אחד השוטרים, מעידה על רמת המסוכנות שלו.

החשוד ברצח גרושתו בצפון (צילום: דוברות המשטרה)
החשוד ברצח גרושתו בצפון (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, ב-16 בנובמבר נקבע מותה של תושבת עראבה בת 37 בבית החולים פוריה בטבריה, לאחר שפונתה תוך מאמצי החייאה כשמצבה אנוש ועל גופה פצעי דקירה באזור הגב והחזה.

על פי החשד, היא הייתה מעורבת בתאונת דרכים קודם לכן ולאחר התאונה יצא הנהג, בעלה לשעבר, מרכבו, דקר אותה ונמלט. המשטרה מנהלת מצוד אחר הגרוש שלה.

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן אמרה לאחר מעצר החשוד ברצח כי "רק עכשיו, אחרי שלוש שבועות, נעצר הרוצח של וופאא עבאהרה. רצח שכל פרטיו היו ידועים והכתובת היתה על הקיר. טוב שהמשטרה תפסה את הרוצח, אבל לא הייתה סיבה שזה יקח כל כך הרבה זמן בו משפחתה חיה בפחד".

"הרצח של וופאא צריך להדליק נורות אזהרה בכל הרשויות - שמפקירות מאות אלפי נשים שמצויות בסכנה יומיומית. יש לקוות שמעצר זה יהיה צעד ראשון בפיענוח 60% ממקרי הרצח בחברה הערבית שלא פוענחו", הוסיפה חברת הכנסת שאמרה כי עכשיו תורה של מערכת המשפט "לעשות צדק עם וופאא, לאחר שהפקירה אותה בחייה".