ההחלטה לפרק את התא המשפחתי היא ההחלטה הקשה ביותר שאדם צריך להתמודד איתה במהלך חייו. אף אחד לא יכול לדמיין ביום הכלולות שלו ובמהלך שיא ההתרגשות של ההכנות לחתונה שיבוא יום והאדם שעומד לצידנו יהפוך ל"אויב".

ההחלטה אף קשה וגורלית יותר כאשר מעורבים בעניין גם ילדים, רכוש ומשפחה מורחבת. הדילמות והפחדים הם אמיתיים - מצד אחד יש פחד כלכלי עצום, ואילו מהעבר השני יש פחד לנזק שייגרם לילדים, לנו ולסובבים אותנו.

 לפניה ישירה אל עורכת הדין ריקי אופק אבן צור, לחץ/י כאן

גירושין הפכו להיות פופולריים ומקובלים במהלך השנים
בעבר ועד לפני 15 שנים להתגרש נחשב לכתם עבור כל המשפחה, זוגות היו חיים יחד בסבל נוראי ללא אהבה ולעיתים עם אלימות מילולית ו/או כלכלית ולא העזו לעשות את הצעד כי הפחד של "מה יגידו" היה חזק יותר מכל דבר. עם השנים הפופולריות של הגירושין עלתה וכך גם הלגיטימיות שניתנה למהלך מצד החברה שמצידה חיבקה את אלו שהחליטו להתגרש תוך זניחת ה"סטיגמה" שיוחסה להם בעבר.

אולם תמיד יש פחדים. אני תמיד אומרת שההחלטה להתגרש נופלת על היקרים לנו בפתאומיות וביום אחד. הילדים לא היו שותפים לתהליך ולפתע הם מתבשרים שההורים מתגרשים, מעתה ואילך יהיו להם שני בתים וההורים תמיד מנסים "לצבוע" את הסיטואציה בצבעים ורודים. עם זאת, המציאות שונה לחלוטין, שכן מעבר מבית אחד למשנהו הוא קשה מבחינה רגשית וכך גם הגעגועים לבית אחד ולמשפחה המאוחדת, גם אם היא לא תפקדה כראוי.

מגפת הקורונה לימדה רבים כי החיים קצרים ומפתיעים
יחד עם זאת, התפרצות נגיף הקורונה בישראל לימדה אותנו שהחיים קצרים, מפתיעים ואף אחד מאיתנו לא יודע מה יוליד יום. לנוכח המצב רבים מאיתנו מצויים בחוסר ודאות מוחלט בכל המובנים, בין אם ביחס למקום העבודה ובין אם במסגרת יחסים בינאישיים.

אבל וזה אבל חשוב, אסור לנו לוותר על החירויות שלנו, אם יש מי מכם שנמצאים במערכת יחסים לא בריאה וכבר עשיתם את כל הניסיונות, פניתם לטיפול זוגי, יצאתם לנסיעה משותפת אך עדיין ישנם קשיים שמעיבים על הקשר הזוגי, חשוב לנסות ולהתגבר על הפחד למענכם ולמען עתיד ילדיכם.

מיצוי כל האפשרויות לפני פתיחה בהליך גירושין
אל תרוצו להתגרש לפני שבדקתם ובחנתם הכול ואני מתכוונת לטיפול, לשיחות עם אנשי מקצוע, לקבלת ייעוץ זוגי ואף לחופשה משותפת. אם לאחר כל הניסיונות, אתם עדיין מעוניינים להיפרד ולפתוח בהליך גירושין חשוב כי תעשו זאת בצורה השקולה והזהירה ביותר בדרך לעתיד טוב יותר.

לצורך פתיחה בהליך גירושין חשוב מאוד לבחור בראש ובראשונה עורך דין שיש לכם כימיה עימו, כזה שיבין את הצרכים שלכם ויהיה קשוב למה שאתם זקוקים. חשוב להבהיר כי בכל הקשור לבניית אסטרטגיה בתיק גירושין, כל מקרה הוא עולם ומלואו השונה ממקרים אחרים. לפיכך, גם אם אתם מכירים אדם אחר שהתגרש, עליכם לדעת כי כל מקרה נבחן בהתאם לנסיבותיו ולכן אין להשליך מתוצאותיו של הליך גירושין אחד למשנהו.

ילדי הצדדים נפגעים עקב ניהול סכסוכי גירושים ממושכים
במקרה שהחלטתם לפתוח בהליך גירושין חשוב מאוד לנסות לסיים את פרק הנישואים בדרכי נועם, ולהימנע מעימותים ומהליכים משפטיים ממושכים ומיותרים אשר עלולים להחריף את הסכסוך בין הצדדים, כאשר הקורבנות שנפגעים מכך בסופו של דבר הם תמיד הילדים.

אם אין כל דרך להגיע להסכמה ואין מנוס מלפנות לערכאות משפטיות, הצדדים צריכים לנהל את המאבק המשפטי בצורה חכמה ונבונה כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורם.

לאלו מכם שנמצאים בחיי נישואים שאינם טובים להם ובמיוחד לאנשים שסובלים מאלימות מכל סוג, מילולית וכמובן פיזית, בידכם האפשרות לקום ולצאת מהמעגל ההרסני הזה, תמיד יש דרך. יש לציין כי בתי המשפט ובתי הדין עובדים גם בתקופת הסגר ומעניקים מענה לכל מצוקה שמתעוררת בקרב בני זוג שמחליטים להתגרש.

עורכת הדין ריקי אופק אבן צור (צילום: גליה פלד)
עורכת הדין ריקי אופק אבן צור (צילום: גליה פלד)

עורכת דין ריקי אופק אבן צור מתמחה בתחום דיני משפחה, גירושין, חלוקת רכוש, הסכמי ממון, מזונות, משמורת, ידועים בציבור, אלימות במשפחה, חטיפות ילדים, נישואים חד-מיניים ועוד. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לגירושין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.