המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ויחידה 105 בלהב 433, כאמור, מבקש להביא לידיעת ההורים כי בשבועות האחרונים הם עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים בעלי תכנים מיניים בוטים המופצים בקבוצות שונות ברשתות החברתיות, אליהן מצרפים בעיקר קטינים או כהודעה ב"פרטי". 

בשבועות האחרונים מעדכנים במוקד 105 של המשטרה ובמערך הסייבר כי הוגשו עשרות תלונות על סרטוני אנימה פורנוגרפיים בקבוצות ווטסאפ ושיחות זום של ילדים. המשטרה קוראת כעת להורים לבדוק את המכשירים הניידים של ילדיהם ואת שיחות הזום וקבוצות הווטסאפ שלהם, זאת על מנת להימנע מפגיעה בהמשך. הקריאה היא לגלות ערנות ולהיות מעורבים יותר. 

בהודעת המשטרה נכתב: "אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם, להסביר להם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה בצפייה בסרטונים מסוג זה. להימנע מלשתף פעולה עם שולחי הסרטונים או אנשים שאינם מכירים ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו בעצמם שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לפגוע בעצמם. צפייה בתכנים אלו עלולה להוות אמצעי לתקיפה מינית של קטינים מתוך מטרה לחקות את התוכן אליו נחשפו. משטרת ישראל מעודדת את כל מי שנפגע או נחשף לפנות למוקד 105 ולדווח".

משטרת ישראל ריכזה מספר המלצות למשתמשים ולהורים בנושא גלישה בטוחה:

▪️אפליקציית WhatsApp מאפשרת את היכולת לקבוע מי יכול לצרף אתכם לקבוצה ומי לא. כמו כן קיימת האפשרות למנוע מכל מי שאינו ברשימת אנשי הקשר לצרף אתכם לקבוצות.

▪קבעו פילטרים לצמצום הסיכון לקבלת תוצאות המכילות חומרים למבוגרים, כולל פורנוגרפיה, בעזרת מנועי חיפוש כמו  google, yahoo, ו-bing.

▪השתמשו באפליקציות ובשירותים לסינון תכנים שמציעים ספקי אינטרנט באתרים שלהם.

▪הסבירו לקטינים את ממד אובדן השליטה ברשת: ברגע שלחצו על כפתור "שלח", אין דרך חזור, לא ניתן למחוק את התוכן מהרשת והתפוצה של התמונה/סרטון כבר לא בשליטתם.

▪למדו את הילדים כי זהויות ברשת יכולות להיות שקריות והורו להם לא לפתוח הודעות, מיילים, קישורים וכו' מאנשים שאינם מכירים.

▪הכי חשוב: עודדו את הילדים לשתף אתכם או כל מבוגר אחר שהם סומכים עליו או להתקשר למוקד 105 במקרה שהם או מישהו מחבריהם נפגעו ממישהו ברשת או חשו אי-נוחות.

קטין הורשע בביצוע עבירות מין בשתי קטינות במרחב הווירטואלי

בתוך כך, בית המשפט לנוער הרשיע קטין בביצוע עבירות מין במרחב הווירטואלי המלוות בעבירות איומים בשתי מתלוננות שונות - קטינות בנות גילו - במהלך חודש יוני 2017.

מדובר בשני מקרים שונים בהם פנה הקטין אל המתלוננות הקטינות, ילידות שנת 2003 ו-2004, אותן איתר באמצעות ה"אינסטגרם", והציג עצמו בפניהן במרמה כנערה בת גילן.

לאחר היכרות שטחית וקצרה, ביקש הקטין מהמתלוננות כי ישלחו לו תמונות עירום שלהן, לצורך סיפוקו המיני. המתלוננות נעתרו לבקשתו ושלחו לקטין תמונות שונות, הכוללות חשיפת איברים מוצנעים, עירום חלקי ועירום מלא כשהן מאמינות שהנמענת היא נערה בת גילן.

הקטין, תחת הכסות כאמור, הבטיח כי לאחר הצפייה בתמונות, ימחק אותן ואף שלח להן תמונות עירום הנחזות להיות תמונותיה של הנערה אליה התחזה. 

בהמשך, הוא איים על המתלוננות, כי במידה ולא ישלחו אליו תמונות חושפניות תוך ביצוע מעשים מיניים כהוראותיו, יפיץ התמונות אותן שמר, על אף הבטחתו כי לא יעשה כן.

בעקבות החשש מהפצת התמונות, שלחו המתלוננות לקטין תמונות בהן צילמו והסריטו עצמן בתנוחות מיניות שונות, שכללו, בין היתר, החדרת חפצים לאיברי המין, בהתאם להנחיותיו.

בתיק נוסף, פנה הנאשם למתלוננת, קטינה ילידת שנת 2009, באמצעות האינסטגרם מספר פעמים, בכתב ובאמצעות שיחות וידאו וזו התעלמה ממנו. על אף התעלמותה שלח לה הודעה ובה נכתב "את רוצה להתחרמן?". בכך ביצע הנאשם עבירה של הטרדה מינית לפי סעיף 5(א) רישא וסעיף 3(א)(3) לחוק למניעת הטרדה מינית, תשנ"ח -1988.

תושב יפו נעצר בחשד שביצע עבירות מין בתושבת המרכז תוך התחזות לפסיכולוג

תושב יפו נעצר בחשד שביצע עבירות מין  בתושבת המרכז, תוך התחזות לפסיכולוג. המשטרה פתחה לפני מספר ימים בחקירה סמויה, עם קבלת תלונה בתחנת יפו מתושבת המרכז בשנות ה-30 לחייה, בדבר חשד כי גבר המציג עצמו כ"פסיכולוג ומטפל רגשי", קיבל אותה ל"טיפול" במשרדו בעיר וביצע בה על פי החשד עבירות מין.

עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו אתמול חוקרי תחנת יפו את החשוד - תושב יפו בשנות ה-50 לחייו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר, לצד ביצוע חיפוש ב"קליניקה" שלו והחרמת מחשבים ומסמכים העשויים להיות רלוונטיים לחקירה. בהתאם להתפתחות החקירה וממצאיה, בכוונת המשטרה לבקש היום את הארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.