שלמה זייד בן ה-75 מצפת, הבעלים של מלון 'כרמל' בעיר העתיקה, נשדד והותקף, לדבריו, ביום ראשון על ידי שני אורחים גברים לאחר שהתארחו במלון ברשותו. בראיון לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM סיפר הבוקר (רביעי) כי: "יש לי חבלות בפנים והלסת שלי לא יכולה להיפתח כי קיבלתי המון אגרופים". הוא הוסיף לתאר את התקיפה: "הכו אותי באגרופים בראש ובבטן ואמרו לי שיהרגו אותי בעינויים". זייד נמצא בהתאוששות אצל ביתו במרכז הארץ והוא ביקש ממשטרת ישראל לקדם את החקירה ולמצוא את אנשים שפגעו בו.



זייד סיפר את השתלשלות האירועים: "התקשר בחור שרצה לבוא להתארח אצלי בעבר, והצעתי לו לבוא. הוא אמר שהוא יגיע בשעות הערב, ובסביבות 18:00 הוא קיבל חדר עם מיטה זוגית. אחרי חצי שעה הוא חזר עם עוד חבר, ושניהם היו עם כובעי גרב על הראש ומסיכות והחלפתי להם לחדר עם שתי מיטות. ביקשתי מהאיש השני שיראה לי את הפנים, הוא הוציא את המסיכה של הקורונה ומיד החזיר. ראיתי רק את הפה, ואמר שקוראים לו 'מוישה'".

עוד תיאר זייד: "הם קיבלו את החדר והדלקתי את הבוילר והמזגן ואז אחר מהם התנפל אליי, חנק אותי חזק מאוד, כשבקושי יכולתי לנשום והשני אזק לי את הרגליים והידיים והיה לו סרט שאטם לי את הפה כדי שלא אצעק. בהתחלה עוד חשבתי שזו בדיחה. זרקו אותי למיטה כשלא יכולתי לצעוק ולא להזיז את הרגליים והידיים. נתנו לי אגרופים לראש ואגרוף לבטן והם אמרו 'אנחנו רוצים את הכספת'. לבן שלי יש מסעדה והם חשבו שאני אדם עמיד ועשיר. אחד מהם התחיל להפוך את הדירה ולחפש כסף והשני איים עליי שיהרגו אותי בעינויים".

זייד עוסק במשך 40 שנה  בתחום המלונאות ולא האמין שימצא את עצמו במרכזו של שוד קשה במשך שעתיים, כששני רעולי פנים אזקו אותו בידיו וברגליו, אטמו את פיו בדבק, חנקו, הפילו אותו למיטה והכו אותו קשות באגרופים כשהם שואלים "היכן הכספת והכסף הגדול". החשודים הפכו את דירתו  בניסיון לחפש כספת ולאחר מכן, כשאיתרו סכום כסף נמלטו. זייד הצליח להילחץ ולזחול למסעדה של בנו הנמצאת בסמוך.

"שמעתי אותם מדברים שהם לא מוצאים כספת. בסוף הם מצאו סכום מזומן של 4,000 שקלים ועוד 800 שקלים בארנק. כעבור שעתיים הם הלכו. אני הצלחתי להתגלגל לפינת קפה בלובי, שם היה סכין ונפלתי על הרצפה. בסוף הצלחתי להשתחרר ודפקתי על הדלת של השכן שלי שהוא חסיד ברסלב, בקושי הצלחתי להגיע למסעדה של הבן שלי, זחלתי לשם".

לדבריו: "הגשתי תלונה במשטרת צפת ונקראתי לחקירה ביום שני". ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום ואספו ממצאים והחקירה".