בשנת 2012 רצח עדן אוחיון את גדי ויכמן מבאר שבע, לאחר שהאחרון ביקש ממנו לשמור על שקט בעקבות רעש שחבורת צעירים הקימה בפארק סמוך לביתו. אתמול, אוחיון ביקש משפט חוזר בגין החוק החדש המבדיל בין סוגי רצח. עורכת הדין ימימה אברמוביץ', שמייצגת את אוחיון, דיברה עם גיא פלג וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM והסבירה: "בזמן שהוא נשפט ב-2012, העונש על עבירת רצח היה מאסר עולם חובה. לפני שנה, שונה החוק, וניתן לגזור עונשים אחרים על עבירת רצח. בשנת 2012, למעשה, השופטים כבר במעמד הדיון התבטאו בדבר הצורך שיהיה מדרג של עבירות רצח, שאם כן היה, היה ניתן להרשיע אותו בעבירה בדרגה נמוכה".

על רקע הבקשה של אוחיון, יש לזכור כי ביהמ"ש קבע שחרף העובדה שהייתה קטטה באירוע היא לא הגיעה לכדי הגנה עצמית של אוחיון מפני ויכמן. "סוג של רצח בלי נסיבות מחמירות, כל המחלוקת העיקרית הייתה אם זה עבירת רצח או הריגה, במקרה הספציפי של עדן אוחיון המנוח נגח בו ממש לפני הדקירה, בעקבות הנגיחה עדן אוחיון שלף סכין ורצח אותו", הסבירה עורכת הדין. 

גדי ויכמן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
גדי ויכמן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)


"אנחנו לא מבקשים צל"ש על ההתנהגות", אמרה והמשיכה, "היא מכוערת והוא נשא סכין והשתמש בו ופגע במנוח. אנחנו לא טוענים שזה לא היה וזה אירוע קשה, חייבים להודות, זה היה גם אירוע מתוקשר. העונש שצריך להיגזר בעקבות האירוע הזה הוא לא מאסר עולם, זה מה שאני טוענת".