הותר לפרסום: שלושה סוכנים סמויים שהפעילו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז דרום במשטרה הובילו לחשיפת פרשת סחיטת דמי חסויות שהתנהלה בשנים האחרונות כנגד קבלנים ומשפחות, באזור אליו היו אמורות לעבור עקב הפיתוח של כביש 6 לכיוון נבטים. חוקרי הימ"ר חקרו שישה חשודים במעשי הסחיטה, מעצרם הוארך מעת לעת, והיום (שני) יוגשו כנגדם כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים ע״י הפרקליטות. 

פרשת דמי חסות בדרום, קרדיט: דוברות המשטרה

מהחקירה הסמויה עלה כי עם התקדמות עבודות התשתית באיזור אום בטין, במסגרת סלילת כביש 6 בדרום, עלה כי המשפחות המתגוררות לאורך תוואי הכביש המתוכנן אינן עוברות למגרשים החליפיים מאחר ואדם המתגורר בסמוך, החליט והצהיר שהשטח שייך לו וכי כל הקבלנים מחויבים בשירותי שמירה שהוא אמור לספק.

בעקבות המידע הפעילה המשטרה שלושה סוכנים סמויים בו זמנית במשך כחצי שנה ואלו הצליחו לאסוף ראיות שהצביעו על מקרי סחיטה באיומים קשים כנגד קבלני הפיתוח והמשפחות בהיקפים של מאות אלפי שקלים שלא איפשרו להם את המשך עבודת התשתית ואת סלילת כביש 6.

באחד המקרים,  כפי שעלה, הגיע לשטח אופנוען רעול פנים, ניגש לקבלן שעבד שם ואמר לו ״תצא מהשטח לא כדאי לך להסתבך.״  במקרה אחר דרשו החשודים לאחר איומים לשכור מהם ואך ורק מהם שירותי שמירה.

כאמור, בתום החקירה הסמויה החליטו במשטרה על המעבר לחקירה הגלויה ועוד קודם על מעצרם של שישה החשודים , בני משפחה אחת, שניכסו לעצמם אדמות מדינה והטילו מורתם על כל מי שהגיע למקום ודרשו תשלומים שונים.

במהלך החקירה הגלויה, בוצעה פעילות חילוט כלכלית במהלכה נלקחו כלי רכב ורכוש שעל פי החשד נרכשו בכספים שהועברו אליהם ע״י הקורבנות לאורך השנים. היום בתום חקירה פרקליטות מחוז דרום תגיש כנגד כל החשודים המעורבים כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

״הטיפול בעבירות של סחיטה באיומים מתבצע ברובו במישור הסמוי והמודיעיני ומצריך שימוש בכלים השונים העומדים לרשות המשטרה. עבירות אלה משפיעות על תחושת הביטחון של האזרח ואנו נמשיך לפעול על מנת להביא עבריינים אלה לדין״.