הותר לפרסום כי אהוביה סנדק מהיישוב בת עין שבגוש עציון, הוא הנער שנהרג היום (ראשון) בתאונת דרכים באזור המועצה האזורית בנימין. סנדק נהרג לאחר שרכבו התהפך, בתום מרדף משטרתי שהתנהל אחרי המכונית שבה נסע. הלווייתו צפויה להתקיים במהלך הלילה (בין שני לשלישי) בסביבות השעה 1:30, והיא צפויה לצאת מבית משפחתו.

כ-200 מפגינים תושבי יהודה ושומרון הגיעו בשעות הערב לבניין המטה הארצי של המשטרה ברחוב בר לב פינת שיח' ג'ראח בירושלים במחאה על מותו של הנער אהוביה סנדק. המפגינים יידו אבנים וחסמו את התנועה. במהלך האירועים, עוכבו או נעצרו כ-50 חשודים בגין הפרת הסדר. 

מהמשטרה נמסר: "בסמוך לשעה 20:15 החלה מחאה בצומת המטה הארצי במהלכה החלו עשרות רבות של מפגינים ליידות אבנים ולהפר את הסדר במקום תוך התעמתות עם כוחות המשטרה שהגיעו למקום,  שיבוש תנועת כלי רכב בכביש בר לב ובתוואי הרכבת הקלה. בעקבות הפרת הסדר והאלימות שנקטו, עוכבו / נעצרו על ידי השוטרים כ-50 חשודים בגין הפרת הסדר, הפרעה לשוטרים וחסימת צירי התנועה. כוחות  המשטרה פעלו להשבת הסדר במקום. במהלך המחאה הושלכו במספר מקרים בקבוקים ואבנים לעבר השוטרים ובאחד המקרים נפגע לוחם מג"ב בראשו ולאחר טיפול ראשוני הוא פונה לביה"ח לטיפול רפואי. לפני זמן קצר המפגינים עזבו את המקום וכל הצירים פתוחים לתנועה".

שלמה נאמן, יו"ר מועצה אזורית גוש עציון, על אהוביה סנדק

אברהם ואיילת סנדק, הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, פרסמו הודעה לתקשורת: "כותבים מדם ליבנו בנינו הבכור אהוביה עלה בסערה השמימה. השוק הוא עצום. היום איבדנו את בננו אחינו נכדנו וילד מהמם. אדם נדיר נשמה טהורה שכולה קודש לה' ילד שנולד בגוש קטיף וגורש מביתו מחבל ארץ קודש כשהיה בידי אימו  ילד נבון שגדל על ברכי התורה, אהבת הארץ והאדם. נשמה טהורה ונדירה שהשאירה לנו צוואה אדירה- לכו ורשו את כל הארץ. ומתוך הצוואה זו תאהבו את ילדכם, תחבקו אותם, תהיו אית,ם תאמינו בדרכם, תאמינו בדרך שלהם".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, התייחס הערב למותו הטרגי של הנער ואמר כי מדובר ביום קשה מאוד ליישוב בת עין לגוש עציון כולו: "מדובר במשפחה יקרה, מוכרת ופעילה מאוד בכל תחומי החברה בגוש. אנחנו נמצאים איתם באבלם הכבד ונעמוד לצידם ככל שיידרש. חברי ועובדי המועצה, תושבי גוש עציון מחבקים ובוכים על האובדן". נאמן הוסיף כי "הנערים הללו הם ילדינו - נקודה! השאירו לנו את החינוך וההתמודדות עם הילדים שלנו לטוב ולמוטב. לא מדובר באויב שקם להשמיד את המדינה או במחבלים מבקשי נפשנו".

נאמן הדגיש כי הטיפול המשטרתי, המעצר או אפילו המרדף אחר נער יהודי לא אמור להסתיים בלוויה. "אנחנו מזועזעים ודורשים לחקור עד תום את ההתרחשויות בשטח. מעבר לצורך בגילוי האמת, תביעתנו החד משמעית היא להפסיק מיד את האלימות המשטרתית. אילו רק חלק קטן מהמשאבים האדירים המושקעים במרדף אחר נוער הגבעות, היה מושקע בחברה וחינוך, לא היינו עדים לאסון הנורא שהתרחש היום".

ח"כ סמוטריץ' מתעמת עם השוטרים בזירת התאונה בה נהרג אהוביה סנדק

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) עורר סערה היום, לאחר שביקש להגיע לזירת התאונה בה נהרג סנדק. סמוטריץ' התעמת עם השוטרים במקום, שמנעו ממנו באופן פיזי מלהגיע למקום בשל חשש מפני שיבוש החקירה. "עצוב שצריך לומר את זה: משטרת ישראל כפופה לחוק ובכלל זה לחוק חסינות חברי הכנסת וחייבת לציית לו. הניסיון החצוף למנוע ממני להיכנס לאזור האירוע הוא חמור ובכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בדרישה לטפל בנושא מערכתית", כתב ח"כ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

סמוטריץ' טען כי מתוקף חסינותו כחבר כנסת, אין המשטרה יכולה לעצור אותו מלהגיע עד זירת התאונה. המשטרה במקום דחתה את טענותיו וקבעה כי החסינות היא לא היתר להיכנס למקום שמתנהלת בו חקירה.

מבירור האירוע עולה כי השוטר שהוצב בכניסה לאזור האירוע, ונועד למנוע כניסת אזרחים בלתי קרואים, ניסה לעצור את חבר הכנסת. בהמשך ביקש סמוטריץ' להיכנס גם לתוך זירת התאונה עצמה, אשר הייתה מסומנת בסרטי סימון לבנים. ח"כ סמוטריץ' עזב את הזירה לאחר שהובהר לו כי כניסתו לזירה תהווה פגיעה חמורה בהמשך החקירה ואיסוף הממצאים. 

לאחר האירוע פרסמה משטרת ישראל ציוץ בו התייחסה לתגובתו של השוטר הראשון, שאכן היה אמור להתיר לסמוטריץ' לעבור: "מבירור ראשוני עולה, כי במפגש עם חבר הכנסת טעה השוטר בשיקול דעתו כשלא אפשר לו הגעה עד לזירת האירוע. המקרה ייבדק ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".