כ-1,5000 מאנשי הפלג החרדי הירושלמי הפגינו היום (רביעי) בצומת שרי ישראל בירושלים במחאה על מעצרו של אחד מתלמידי הפלג, שהוגדר כמשתמט מצה"ל, חסמו את התנועה בצומת יפו בעיר והשביתו את פעילות הרכבת הקלה. מהמשטרה נמסר כי חמישה מפגינים נעצרו בחשד שהפרו את הסדר וניסו לחסום את התנועה.

במהלך המחאה, המפגינים תקפו את רכבו של מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק, בעת שהיה בתוך הרכב והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי גינה את התקרית בתקיפות: "מגנה בכל תוקף את ההתנהגות הפרועה ושלוחת הרסן כלפי מפקד זרוע היבשה שהתרחשה היום בירושלים".

"אלוף יואל סטריק פועל במשך עשרות שנים למען הגנת המדינה ואזרחיה ובכלל זה הגן לאורך השנים גם על אזרחים מהקבוצה שנהגה באלימות באירוע. הרמטכ"ל מוקיע ומגנה בחריפות כל סוג של אלימות כלפי לובשי מדים, העושים לילות כימים להגנת אזרחי המדינה".

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים נמצאים במקום על מנת למנוע הפרות סדר תוך שהם עושים שמוש באמצעים לפיזור הפגנות, ובין היתר מתיזה לעברם "בואש" - אמצעי לפיזור הפגנות המותז לעבר המון ומפיץ ריח רע.

הפגנת הפלג הירושלמי (צילום: ללא קרדיט, נשלח מאלון חכמון)
הפגנת הפלג הירושלמי (צילום: ללא קרדיט, נשלח מאלון חכמון)

המשטרה השתמשה בשנים האחרונות מספר פעמים בכלי זה בהפגנות שונות, בין היתר בהפגנות החרדים, באירועי האלימות מצד פלסטינים בגבול רצועת עזה, וכן במאחזים ובהפגנות שמאל.