השופט בדימוס אמנון סטרשנוב דיבר הבוקר (חמישי) בראיון בכאן ב' בפעם הראשונה מאז שהתפטר מוועדת החקירה בנוגע לפרשת הצוללות וכלי השיט. סטרשנוב סיפר כי ההתפטרות הגיעה בשל העובדה כי "הוציאו את כל התוכן מהוועדה - זרקו לנו עצם קטנה בלבד". בנוסף, סיפר השופט לשעבר כי הוועדה הזמינה את ראש המוסד למסור עדות וגם תכננה להזמין את פרקליטו של ראש הממשלה, דוד שמרון.

סטרשנוב אמר על הפגיעה בסמכויות הוועדה: "קיבלנו את התפקיד על סמך מנדט מפורט ממשרד הביטחון לחקור את נושא כלי השיט, ממשקי העבודה במשרד הביטחון ללא מגבלות למעט מבלי לפגוע בהליכים הפליליים. לתומי חשבתי שנימנע מלשמוע כמה עדים או מספרים קטן בלבד של נושאים כדי שלא יפגע ההליך הפלילי, אך קיבלנו מסמך מפורט המותיר את עבודת הוועדה ריקה מתוכן. קיצצו בסמכויות הוועדה לפני ולפנים חוץ מהמלצת היועץ את היוזמה להפרטת מספנות חיל הים הישראלי, שזו בכלל לא הייתה כוונתנו - זרקו לנו עצם קטנה בלבד. חששו של היועץ ואנשי הפרקליטות היה שהעדים ימסרו גרסאות שונות ממה שמסרו בחקירה הפלילית. אני לא רואה בעיה בסתירות בין הדברים, כאשר עדות בוועדת חקירה לא משפיעה על ההליך הפלילי".

שיירת הצוללות, קרדיט הדגלים השחורים

בנוסף סיפר סטרשנוב על העדים שתכננה הוועדה לחקור: "הזמנתי את ראש המוסד - קיבלנו את המינוי ב-22 בנובמבר והזמנו עדים החל מה-1 בדצמבר, והזמנו גם את ראש המוסד, שלא אישר את הגעתו. ועדת חקירה ממלכתית עדיפה בהרבה איך אי אפשר היה מסיבות פוליטיות וההבדל היחיד הוא שאנחנו לא יכולנו לחייב את העדים להגיע. אף אחד מהם לא סרב להעיד, כולל עמוס גלעד, בוגי יעלון, יעקב עמידרור, יעקב נגל וכל מי שאתה רוצה. אם מישהו היה מסרב להופיע זה היה נראה לא טוב לחובתו מבחינה משפטית וציבורית. תוך שלושה חודשים תכננו לשמוע את כל העדים שהם גם רלוונטים למשפט הפלילי תוך התחייבות להעביר את כל הממצאים בזמן האמת. כשמשאירים אותך בלי חומר אז אין מה לעשות".

על השאלה האם תכננו חברי הוועדה לזמן גם את ראש הממשלה למסור עדות אמר: "עוד לא הגענו למצב שרצינו להזמין את ראש הממשלה למסור העדות. עסקנו רק בעדים הקשורים במישרין, למשל דוד שמרון. אם זה היה מגיע לראש הממשלה היינו מזמינים גם אותו. קיווינו לדבר עם שגריר ישראל בגרמניה דאז וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון".

בתשובה לשאלה אם לתחושתו מישהו הכניס מקלות בגלגלי הוועדה אמר כי "זה לא עניין של תחושה, זה עניין של עובדה. מדברים על הקמת ועדה חדשה ואני מעריך שלא יהיו הרבה קופצים על העניין. עם מנדט כזה נראה שאין מה להקים ועדה. כשתהיה ממשלה מסודרת שתחליט על הקמת ועדה ממלכתית".

סטרשוב הבהיר כי חברי הוועדה לא דיברו עם שר הביטחון גנץ מאז ההתפטרות: "אני רוצה לומר שהוא פעל בתום לב ורצה בכנות, כאדם טוב, למנות ועדה שתחקור את העניין. לא דיברו איתנו גם מהפרקליטות ומלשכת היועמ"ש. הסתכלו עלינו כמו האח הגדול שמשגיח על כשרות עבודת הוועדה".

כאשר נשאל האם הוא תוקף את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על כי פגע בוועדה אמר: "אני לא יוצא נגד היועץ באופן אישי ואני מאוד מעריך ומכבד אותו והוא איש רציני וישר והגון. מספיק יוצאים עליו והוא לא צריך גם אותי בין כל המכפישים. לא שאלתי אותו מה הוא היה עושה במקומי אם הוא היה עובד בוועדה עם הסמכויות 'המסורסות' האלה - הוא גם לא היה נשאר. הפרקליטות הכניסה לנו את המקלות בגלגלים - התובעת ליאת בן ארי ראתה את טובת המשפט הפלילי קודם כל ולכן הוציאו את המסמך הזה. אני קורא לו קיצוץ כנפי הוועדה וסמכויותיה. מבין אותם אך לא מסכים איתם".

לסיכום אמר השופט בדימוס אמנון סטרשנוב: "אני מודאג מאוד מדברים שקרו בפרשה ולא נחקרו. קראתי דברים והיו גרסאות והיו טענות של רבים שהיה ראוי שיחקרו. חיכתה לנו הרבה עבודה אבל לא חששנו מזה".