המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה הערב (חמישי) כי פתחה בחקירת האירוע בבנימין, בו מצא את מותו הנער אהוביה סנדק ז"ל, לאחר שרכב בו נסע התהפך במהלך מרדף משטרתי. במסגרת החקירה, נחקרו היום ארבעה שוטרים באזהרה ונגבו עדויות משוטרים נוספים. במח"ש ציינו כי האירוע כולו, על כלל החשדות העולים בו כלפי האזרחים החשודים, ובכלל כך חלקם בגרימת מותו של המנוח, נחקר ע"י משטרת ישראל.

שלמה נאמן, יו"ר מועצה אזורית גוש עציון, על אהוביה סנדק 

כאמור, נוכח הממשקים בין החקירות, ביחס לשלב התאונה והתהפכות הרכב, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים להקים צוות חקירה משותף למח"ש ולימ"ר ת"א, כאשר החשדות המיוחסים לשוטרים נחקרים ע"י מח"ש.

מחומר החקירה שנאסף עד כה, עולה כי תחילתו של האירוע בחשד לפיו מספר חשודים השליכו אבנים על פלסטינים, בכביש סמוך לגוש עציון. לאחר שהבחינו בניידת משטרה, החלו החשודים להימלט. במהלך מרדף משטרתי, בשלב מסוים, נוצר מגע בין הרכב המשטרתי לבין רכבם של החשודים. רכבם של החשודים התהפך והמנוח מצא את מותו.

בתוך כך, הפגנת מחאה בעקבות התאונה מתקיימת בצומת המטה הארצי, כאשר עשרות רבות של מפגינים מפרים את הסדר, תוך התעמתות עם השוטרים, גרימת נזק לתשתיות, הפרעה לתנועת הרכבת הקלה וחסימת הכביש לפרקים. עד כה נעצרו או עוכבו 12 מפגינים בגין הפרת הסדר ותקיפת שוטרים. כוחות המשטרה ממשיכים לפעול להשבת הסדר במקום.