ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על אירוע חיסול החשבונות אתמול בכביש 6, ועל מאבק החמולות בעירו.

זירת הירי בכביש 6, צילום אלון חכמון

כשנשאל כיצד הוא מרגיש לאור האירועים, השיב רביבו: "על הפנים האמת, מבואס כישראלי וכציוני שהמדינה איבדה את המשילות בה. אני אחד מאנשי הציבור הבודדים שמציף את הבעיה, כל ישראלי שחי ביישוב יהודי, שיצפה לקבל את הפשיעה הערבית במלוא תפארתה בעשר השנים הקרובות. אין ישוב שלא חווה את הפשיעה הערבית, פשוט לא מודעים, אין עסק או יישוב שיש בו עסקים ללא פרוטקשן לערבים ודמי חסות, והמדינה לא עושה דבר.

"אני נותן עוד תקווה, אני מאוד מיואש אבל מקווה שהממשלה תתעשת. מה שקרה אתמול לא קרה ב-70 שנה של המדינה, טרור ערבי בכביש 6 מבית. הטרור הפלסטיני גבה את מותם של שני ישראלים בשנתיים האחרונות, הטרור הערבי גבה את חייהם של 200 ישראלים, המדינה לא מתעוררת כי כשערבי רוצח ערבי זה עובר לנו, אבל זה שטויות כי זה פוגע בכולם. הירי שמשתולל בלוד יכול לפגוע בקלות בכל אחד מילדינו, ומה שקרה אתמול זה יכול לקרות לשיירת ראש הממשלה".

בהמשך מתח רביבו ביקורת על התנהלות הממשלה: "המדינה לא מטפלת בזה כי היא לא מרגישה שזה איום קיומי, גישת 'שיהרגו אחד את השני' היא טעות קשה. אמר לי קצין בכיר במשטרה לפושעים היהודים יש מעט חמלה. לפושעים הערבים אין עכבות, אני לא ראיתי את הרוע והשנאה כמו שיש בפשיעה הערבית. זה איום קיומי על מדינת ישראל. אני זועק את זעקתי, אני מקווה שזה יהיה מבצע יסודי ויאספו את הנשק הלא חוקי. הנשק הזה יכול להיות מופנה נגד המדינה. חייב לערב את השב"כ בנושא הפשיעה הערבית במדינת ישראל, את המשטרה הם לא סופרים. יש פה בעיה אסטרטגית".

"95 אחוזים מערביי לוד הם אנשים נהדרים, הם מסכנים והם מפחדים. הם רוצים להשתלב, אני מאחל לכך. אני מקווה שתקום מפלגה פרגמטית ערבית כי בכל השנים האחרונות ההנהגה הפוליטית שלהם מתעסקת רק בלאומנות והסתה. רובם מצביעים לרשימה כי אין להם מישהו אחר", סיים רביבו את דבריו.