מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס היום (רביעי) למחאת פעילי הימין האלימה על מותו של אהוביה סנדק שגלשה להפרות סדר אמש בירושלים, במהלכה מאות מפגינים יידו אבנים ותקפו שוטרים, ואמר: "האלימות הקשה שהופנתה כלפי שוטרים בכסות של מחאה היא חמורה ובינה לבין מחאה לגיטימית אין כל קשר". 

״מה שראינו אמש בירושלים זה הקצנה חמורה של האלימות המופנית כלפי שוטרים המבצעים את תפקידם ופועלים לשמירת החוק והסדר", אמר מ"מ המפכ"ל. "גם בתקופה מורכבת זו, אנו מאפשרים לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק. לצד זאת לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא ופגיעה באזרחים ושוטרים כאחד".

"האלימות הקשה שהופנתה אמש כלפי שוטרים בכסות של מחאה שהפכה להפרת סדר אלימה, היא חמורה ואסור שתתרחש במחאות ובכלל. בינה לבין מחאה לגיטימית אין כל קשר ומדובר בהתנהלות פסולה וחסרת רסן שצריך להוקיע ולגנות אותה מכל וכל. אנחנו נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו נגד אותם פורעי חוק, ונפעל למצות את מלוא חומרת הדין עם כל מי שניסה או ינסה לפגוע בשוטרים או באזרחים, במחאות ובכל מקום אחר".

ההפגנות האלימות נגד הרג הנער אהוביה סנדק ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)
ההפגנות האלימות נגד הרג הנער אהוביה סנדק ז''ל (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, כוחות המשטרה עיכבו ועצרו 34 חשודים בגין הפרות סדר, בהם גם חשודים שנתפסו ביידוי אבנים בשעת מעשה וחשוד בתקיפת בלש משטרתי שביצע מעצר באזור. במהלך המחאה המפגינים חסמו כבישים, הבעירו פחים, תקפו שוטרים, יידו אבנים וחפצים לעברם וגרמו נזקים לרכבים. המוחים גרמו נזק לשישה רכבים וטרקטור של תושבים מקומיים,  וכן ניפצו שמשות של מרפאת קופת חולים. שני שוטרים שנפצעו פונו לקבלת טיפול רפואי.