שבעה שוטרים נפצעו הערב (שבת) מיידוי אבנים וחפצים לעברם, על ידי מפגינים על מות אהוביה סנדק. מאות המפגינים אף גרמו נזק לתשתיות על ידי עקירת גדרות חציצה בין נתיבי התחבורה, עקירת תמרורים ונזק לניידות משטרה. בתוך כך, עוכבו לחקירה ונעצרו 20 מפגינים.

ביום שישי האחרון שוחרר אחרון הצעירים, מבין העצורים שהיו ברכב שהתהפך בו נהרג אהוביה סנדק, ובמקביל לכך, במשטרה סיימו את החקירה בעניין הנערים, שנוהלה על ידי היחידה המרכזית של מחוז ת"א במשטרה. בפרקליטות נערכים להגשת כתבי אישום נגדם, בגין עבירות המתה בקלות דעת והפקרה.

עם זאת, על אף שבמחלקה לחקירות שוטרים הבהירו, בסוף השבוע, כי החקירה בעניין השוטרים שהיו מעורבים במרדף אחרי הרכב בו נהרג סנדק, ממשיכה להתנהל, ישנם גורמים המקורבים לחקירה המעריכים כי חקירה זו תסתיים בלא כלום וכי התיק נגד השוטרים יסגר לפחות במישור הפלילי. הערכה זו גורמת לתסיסה בקרב מקורביו של ההרוג ונערי הגבעות, וכן בקרב ראשי עוצמה יהודית, ועו"ד איתמר בן גביר בראשם.


המחאה מול בניין מח''ש בירושלים על מותו של אהוביה סנדק (צילום: דוברות המשטרה)
המחאה מול בניין מח''ש בירושלים על מותו של אהוביה סנדק (צילום: דוברות המשטרה)


מבן גביר נמסר בתגובה: "אם הערכה שהוצגה הערב נכונה, ובמח"ש סוגרים את התיק נגד השוטרים בפרשת סנדק, צריך לסגור את המחלקה לחקירת שוטרים ויפה שעה אחת קודם. רק ביום שישי האחרון שוחרר אחרון הנערים העצורים. לא ברור איך מח"ש יכולים לסגור את התיק מבלי לשוחח עם הנערים כשהם משוחררים, ואין שוטרים ששומעים אותם ומעורבים בשיחה. לא ברור כיצד במח"ש מתעלמים משלל ראיות שמלמדות שהשוטרים פעלו בניגוד לחוק ובניגוד לנהלים הפנימיים של המשטרה. החלטת מח"ש רק תגביר את הקרע ואת הקיטוב בחברה הישראלית".

מחשש להתגברות המחאות נגד מותו, גורמים בטחוניים הזהירו כבר בשבוע שעבר מפני התגברות האלימות ביהודה ושומרון שעלולה להוביל להסלמה. בהתאם לכך, עדכנו כי בימים האחרונים התגברו מקרי אלימות שבהם מגיעים קבוצות של עשרות יהודים לנקודות חיכוך, ומייצרים פרובוקציה שמתפתחת לתגרה ואלימות אך לא מדובר רק בנערי גבעות. 

אהוביה סנדק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
אהוביה סנדק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)