חשד לרצח: לטרישיה לני פוינטר, תושבת ירוחם בת 53 נרצחה הבוקר (שני), לאחר שעל פי החשד הותקפה באירוע אלימות על ידי בעלה, סקוט ניומן. לאחר ביצוע פעולות החייאה נאלצו חובשי מד"א לקבוע את מותה. מחקירה ראשונית עולה כי בעלה של הנרצחת הוא שחייג למשטרה ומסר כי חנק את רעייתו למוות.

ניומן הועבר לחקירה בתחנת דימונה בחשד לרצח, ומעצרו הוארך בשבוע. מדובר בזוג בשנות ה-50 לחייהם מקהילת העבריים. פרמדיק מד"א, יגאל אסייג, סיפר: "כשהגענו למקום, השוטרים הובילו אותנו לדירה, ראינו אישה כבת 53 מחוסרת הכרה, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא נשימה וללא דופק, התחלנו בפעולות החייאה ולאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותה".

משה זריהן על הרצח בירוחם, קרדיט דוברות המשטרה

על פי החשד, במהלך ויכוח בין בני הזוג חנק הבעל למוות את אשתו. על הגופה לא נמצאו סימני אלימות אחרים. כזכור, זהו האירוע הראשון המתרחש בשנת 2021, לאחר שבשנת 2020 נרצחו 13 נשים בישראל על ידי בני זוגן.

עו"ד דנה מיטב, מנכ"לית שדולת הנשים, מסרה: "עוד אישה משלמת במחיר חייה על סדרי עדיפויות כושלים של הממשלה, עוד משפחה שנהרסה. מדיניות של דיבורים ולא של מעשים, של מעט תקציבים ולא כפי שהובטח. מדיניות שמקלה עם הרוצחים והיעדר טיפול בגברים האלימים מובילה לכך שנשים משלמות בחיים שלהן. מקרים מוכרים או שאינם מוכרים לשירותי הרווחה מסתיימים כולם באותו האופן. זו מגפה שמתרחשת כאן לא פחות מהקורונה, ותמשיך ללוות אותנו לצערנו עד לרצח האישה הבאה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה: "הבחירות מעניינות את הממשלה והכנסת הרבה יותר מחייהן של מאות אלפי נשים שחיות במעגל האלימות בישראל. הפוליטיקאים שלנו, מכל המפלגות, יוציאו מיליארדים על מערכת בחירות נוספת אך את התכנית למאבק באלימות במשפחה שהממשלה עצמה אישרה הם לא מצליחים לתקצב מאז שנת 2017.

"שנה חדשה החלה אך גל הטרור נגד נשים נמשך ולא עצר לכבודה- אני קוראת לכל אישה במצוקה וגם לכל מכר, שכן או קרוב משפחה שחושד שאישה בקרבתו נתונה לטרור- לא להסס ולפנות לגורמים המקצועיים. זו באמת הצלת נפשות".

יו"ר ויצו אניטה פרידמן, מסרה: "הרצח מעיד ככל הנראה על מנגנון רב עוצמה של השתקה ובושה. העובדה שהמשפחה לא היתה מוכרת לשירותי הרווחה או למשטרה  מעידה על עוצמת המנגנון שמושתת על פחד, שבודד אותה ושיתק אותה. אך יותר מכל מעיד המקרה על כשל ארוך ומדמם של ממשלות ישראל בטיפול באלימות כלפי נשים, במיוחד לאור הגידול הדרמטי באלימות מתחילת משבר הקורונה- אשר מחייב דרכי התמודדות חדשות בהגעה אל משפחות במעגל האלימות".

"את תקציבי העתק שמשקיעה הממשלה בבחירות חוזרות ונשנות, ראוי להשקיע ביישום מידי של התכנית הלאומית לטיפול באלימות כלפי נשים, שאושרה כבר ב 2017 ולא מיושמת מאז ובהקמת רשות לאומית לטיפול בנגע האלימות. רשות שתהיה לה הסמכות להוביל מדיניות אחידה וחקיקה ממשלתית תוך הקצאת תקציבים ראליים לטיפול מעמיק בבעיה".

לילי בן עמי, יו״ר פורום מיכל סלה ואחותה של מיכל סלה ז״ל, שנרצחה לפני שנה בידי בן זוגה: "כל רצח פוער את הפצע הכואב. אני שולחת תנחומים לבני משפחתה של לטרישיה, שהתעוררו לתוך סרט אימה שרק החל. ממדי האלימות במשפחה מבהילים - הם שולשו בתקופת הקורונה. רצח נשים זה התחום היחיד שהוא סכנת חיים ואין בו מניעה מראש.  ׳פורום מיכל סלה׳ פועל להצלת הנרצחת הבאה, באמצעות הכנסת חדשנות וטכנולוגיות מצילות חיים לניבוי אלימות. הפורום פועל גם להפצת ידע מעשי ומציל חיים לזיהוי תמרורי האזהרה בזוגיות. אנחנו בשנת 2021 והגיע הזמן להשקיע את מיטב המוחות בייצור חיסונים אפקטיביים מפני מגיפת אלימות".

טל אוחנה, ראש המועצה המקומית ירוחם, אמר: ״אנחנו המומים וכואבים עם המוות הנורא והמיותר שאירע הלילה. לצערנו קיבלנו תזכורת מצמררת לכך שאלימות כלפי נשים הינה מגפה שמסרבת להיעלם מהעולם. למגפה הזו אין חיסון, ורק באמצעות תכנית חירום לאומית נוכל למגר אותה. ב6:30 קיבלתי את ההודעה. אין מחזה קשה מזה. מדובר בתושבת חדשה בירוחם, שקיימה חיים נורמטיבים ונרצחה על ידי בן זוגה. הם לא היו מוכרים לשירותי הרווחה המקומיים. אנו נבצע תחקיר עומק כדי להבין מה יכולנו לעשות יותר ואיך מונעים את הרצח הבא. אנו מחבקים את בני המשפחה והקרובים ונעמיד לרשותם כל סיוע שידרש. התופעה הזו חייבת להיפסק״.