המשטרה, תוך שיתוף עם אנשי מכס אשדוד, עצרה לחקירה גבר בן 50 מאשדוד בחשד למעורבות בייבוא של חצי טון סם מסוכן מסוג קוקאין בשווי מוערך של כרבע מיליארד שקלים, שהגיע במכולה שעשתה את דרכה מחו"ל לישראל.

התפיסה והמעצר נעשו במסגרת חקירה סמויה של משטרת ישראל, במהלכה חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) לכיש חשפו את רשת ייבוא הסם המסוכן מחו"ל, ובמטרה לאתר את יעדו הסופי של הסם בישראל וזהות החשודים, המשיכו בפעילותם הסמויה, שהובילה לאיתור פרטיה של המכולה שעשתה את דרכה מדרום אמריקה ונכנסה לתחומי ישראל אמש. חוקרי ימ"ר לכיש פיקחו על המכולה שעה שזו עשתה את דרכה ארצה, עד שהגיעה לידיהם תוך שיתוף עם אנשי מכס אשדוד.

במכולה חשפו החוקרים ארגזים הנחזים לחבילות דפי נייר, שהכילו בתוכם חבילות סם מסוג קוקאין במשקל מצטבר של כחצי טון. במקביל עצרו חוקרי המשטרה לחקירה את תושב אשדוד כאמור בחשד למעורבותו בייבוא הסמים, והבוקר הוא יובא להארכת מעצרו בבית המשפט. בנוסף עוכבו שני חשודים, ששוחררו בתום חקירתם.

מפקד מרחב לכיש, ניצב משנה רונן אבניאלי: "מדובר בפעילות המהווה נדבך נוסף של פגיעה בתשתיות הכלכליות, שהונחתה על ידי היחידה המרכזית בלכיש על אותם ארגוני פשיעה, המנסים פעם אחר פעם לייבא סמים מסוכנים על מנת להפיצם בישראל. נמשיך לתקוף ולפעול ביד קשה נגד אותם מחוללי פשיעה, על מנת למוטט אותם כלכלית, ולסכל את פעילותם".

תפיסה זו מצטרפת לפעילותה הסמויה של היחידה המרכזית במרחב לכיש של מחוז דרום שהחלה בחודש נובמבר האחרון, לאחר שבאזור התעשייה בבאר טוביה אותרו במכולה כ-750 ק"ג סם מסוכן מסוג קוקאין, כך שעל פני החודשיים האחרונים סיכלה המשטרה את כניסתם והפצתם של כטון ורבע סמים מסוג קוקאין.