בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (רביעי) 29 שנות מאסר על השוטר לשעבר מסרשה וואסה, שהורשע ברצח אשתו אנגווץ וואסה באוקטובר 2018.

עו"ד הילה אדלמן ממח"ש התייחסה לגזר דינו של וואסה ואמרה כי "מדובר באירוע טראגי של רצח אישה על ידי בעלה שהותיר שלושה ילדים קטנים יתומים, ביניהם תינוקת שהייתה בת חודשיים בזמן הרצח. המחלקה לחקירות שוטרים עתרה להשית על הנאשם את העונש המקסימלי הקבוע בחוק של מאסר עולם, שישקף את חומרת המעשה והנזק הרב שגרם הנאשם. אנו נלמד את גזר הדין ונשקול אם יש מקום להגיש ערעור".

כזכור, מסרשה ירה באמצעות נשקו בפניה של אשתו בביתם בנתניה. אנגווץ הייתה בת 36 במותה. על פי כתב האישום שהוגש נגד וואסה, הוא ביצע את הרצח בעת שנכחו בדירה גם ילדתם המשותפת בת החודשיים, וילדי המנוחה בגילאי 4 ו-7. 

על פי האישומים, כמה שעות לפני הרצח התגלע ויכוח בין הנאשם למנוחה, שכלל בין היתר צעקות וקללות. לאחר הוויכוח, שכלל גם קללות וצעקות,עזב הנאשם את הבית כיוון שרצה להירגע.

וואסה, שנרצחה על ידי בעלה (צילום: באדיבות המשפחה)
וואסה, שנרצחה על ידי בעלה (צילום: באדיבות המשפחה)

מאוחר יותר, כששב לביתו, התווכחו השניים בעת שהילדים שהו במיטותיהם. במהלך ויכוח זה, הכה הנאשם את המנוחה בפניה. לא די בזאת, הנאשם לקח גם מכסה של מחבת שהיה במקום והיכה את אשתו בגבה ובעט ברגלה, עד שנפלה ארצה ודיממה.

הוויכוח בין המנוחה לנאשם המשיך תוך שהיא קמה מהרצפה והתיישבה על הכיסא. בשלב מסוים החליט וואסה לרצוח את אנגווץ, הלך לחדר השינה, נטל את נשקו האישי שהיה בארון הבגדים, חזר לסלון הבית בו ישבה המנוחה, דרך את הנשק, כיוון לעבר המנוחה וירה בה בפניה וגרם למותה.