שר הביטחון ושר המשפטים בני גנץ קיים היום (רביעי) פגישת עבודה ראשונה עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, בלשכתה בירושלים. בפגישה הועלו נושאי עבודה שוטפים שעל סדר יומה של מערכת בתי המשפט.

בתום הישיבה בין השניים אמר השר גנץ לנשיאה חיות שהוא "מחויב לשמירה על שלטון החוק, לעצמאות מערכת בתי המשפט ותפקודה התקין". השניים סיכמו לקיים פגישות עבודה עיתיות, כמקובל. כזכור, גנץ נכנס לתפקיד שר המשפטים לאחר התפטרותו של אבי ניסנקורן בשל הצטרפותו למפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי.

אסתר חיות (צילום: שלו שלום, פול ידיעות אחרונות)
אסתר חיות (צילום: שלו שלום, פול ידיעות אחרונות)

מוקדם יותר היום דרשו פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את פתיחת השלב הבא במשפטו, שמתוכנן ל-13 בינואר.

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

אתמול מחה אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין, על המשך פעילותם של בתי המשפט בזמן הסגר וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא הגיוני שמשביתים את המשק באופן מלא ומפקירים את עורכי הדין והציבור הרחב על מזבח משפטו של ראש הממשלה. לשכת עורכי הדין בראשותי מתנגדת למהלך רשלני זה ופועלת לשינוי החלטתה של הממשלה".

בתוך כך, היום נשלח לנשיאת בית המשפט העליון מכתב החתום בידי אלפי עורכי דין המבקשים להורות על יציאת מערכת המשפט לנוהל פגרה עד לתום תקופת הסגר. בין השאר נכתב כי "הנגיף איננו מבחין בין התקהלות בחלל סגור שהינו אולם בית משפט או התקהלות מחוץ לאולם בית משפט".

גם בתי הדין הרבניים הודיעו היום על הנחיות מחודשות לקראת תקופת הסגר. נשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו הנחה: ""דיונים לא דחופים ידחו, אך לא יתאפשר ניצול לרעה של המצב".

בין השאר הונחו הדיינים ועובדי בית הדין להישמר ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות, להתחשב בתקופה זאת בכל הקשור לבקשות דחייה בדיונים, הפעלת יתר שיקול דעת ואף דחיית דיונים שאינם דחופים, וכן מתן תשומת לב לכך כי הנחיות אלו אינן מביאות למצב של ניצול לרעה. עוד הודגש כי הדיונים הדחופים שיתקיימו עפ"י החלטת בית הדין יערכו במרווחי זמן, בכדי למנוע עומס והתקהלות במסדרונות בתי הדין.

הנחיות בתי הדין הרבניים בזמן הסגר (צילום: ללא)
הנחיות בתי הדין הרבניים בזמן הסגר (צילום: ללא)