המשטרה נערכת לקראת החמרת האכיפה לנוכח החרפת הסגר והוספת התקנות המגבילות. לצורך המשימה שתחל בחמישי בערב, לקראת הטלת הסגר בחצות, הוקצה כוח משימה גדול במיוחד שימנה כ-5,000 שוטרים לטובת פעולות הסברה ואכיפה. מדובר בכמות שוטרים בשטח הגדולה בהרבה בהשוואה לשבועיים האחרונים תוך קבלת סיוע של המערך האווירי של המשטרה שיצטרף לפעילות. במשימות הסגר השונות צפויים להשתתף שוטרים מאגף התנועה, סיירים וענפי האכיפה השונים.

רמ"ח מבצעים, נצ"מ ישי שלם, תיאר את ההכנות: "נוכח החלטת הממשלה להדק את הסגר ולהוסיף הגבלות ולהחמיר, במצב הזה שבו באופן יחסי כמות ההיתרים צומצמה באופן מאד משמעותי, מה שמאפשר לפקח על ההפרות. ניכנס לפעולה בצורה נחושה וזאת עם הצורך לבלום את התחלואה". 

מערך הסגר ערב יום הכיפורים (דוברות המשטרה)

"הפעילות תתבצע במתכונת האכיפה של חגי תשרי, כאשר החל מחמישי בלילה יראו מחסומים בדרכים. אגף התנועה נערך בהתאם על מנת שלא להפריע או לפגוע בזרימת התנועה בכבישים, כאשר החל מהשעות 19.00 בערב יתחילו להופיע החסימות", אמר נצ"מ שלם.

עוד הוא הוסיף: "נפעיל מחסומים בתוך הישובים, לרבות מחסומים מדלגים, תוגבר הפעילות של הסיירים למיצוי אכיפת ההגבלות בעיקר בתחום ההסברה ובמידת הצורך הטלת קנסות. למי שיש תחושה שהמשטרה לא מבצעת אכיפה - מדובר בתחושה שגויה, שכן הנתונים מצביעים ומוכיחים אחרת. אנחנו בהחלט מתנהלים בדרך של הסברה והתנהלות מול ציבור נורמטיבי".

במהלך הסגר יפרוס אגף התנועה בשעות הלילה  ועד 7:00 בבוקר 12 מחסומי בצירים הבינעירוניים. בשעות היום ייפרסו בין 15 ל-20 מחסומים - בעיקר בדרום, בצפון ובמזרח הארץ, לרבות מחסומים בתוך הישובים, כאשר הכל יקבע בהתאמה ותוך כדי תנועה. במהלך השבת צפויים להיפרס כ-25 מחסומים בכל שעות היממה, כך שהציבור מתבקש לגלות סבלנות במקרים של פקקים והמסר חייב להיות ברור: מי שאין לו סיבה לצאת מהבית, במטרה להגיע אל מקום העבודה או השתתפות בהפגנה צריך לשבת בבית. 

האם המשטרה תחמיר את האכיפה בשני המגזרים הבעייתיים ביותר - החרדי והערבי, בניגוד לפעמים קודמות?
"אנחנו משטרה לאומית, אולם בכל מקום שבו נאתר אירועים חריגים, התקהלויות חריגות ופעילות מנוגדת לתקנות נפעל בנחישות, ביד קשה ללא מורא".

נצ"מ שלם דוחה את הטענות להיעדר אכיפה במגזר החרדי בעיקר בחתונות המוניות וציין: "אתם לא ערים לנתונים וגם אם מגיע לידיעתכם על שתי חתונות או שלוש אתם עדיין לא יודעים על 48 חתונות או אירועים אחרים ששם טיפלנו ביד נוקשה".

במשטרה מבהירים חד משמעית כי כוחות שיטור לא ייכנסו לתוך מוסדות חינוך וכנראה שגם לא לבתי כנסת, אלא במקרים חריגים וכי המדיניות במשטרה לא השתנתה. "לא תראו אותנו מפזרים ילדים, ממש לא. אבל חובת האחריות מוטלת על הציבור והוא צריך וחייב לנהוג לשמירה על מילוי התקנות על פי דין. הציבור צריך להיבהל ולהיזהר מהמציאות הקיימת ומהתחלואה הגואה והמשטרה לא יכולה להיות בכל מקום, במיוחד לנוכח העובדה שאנחנו לקראת סוף השבוע עם הפגנות ומחאה. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו, תוך תקווה שהציבור יעמוד בתקנות וההחלטות שיתקבלו יהיו ברורות".

המשטרה מציינת ומתריעה: "אנחנו נהיה בשטח ונרשום דוחות. תהיה פחות סלחנות והבנה ויירשמו יותר דוחות. בנוסף, נחמיר ענישה כנגד מפרי בידוד ובידינו סמכות לפתוח בחקירות פליליות כנגד חולים מאומתים, כמו גם נגד מבודדים, שהפרו את הבידוד שלוש פעמים, למעט במקרים שקיימת סכנה ממשית להידבקות".