שלושה מארבעת הבלשים שהיו מעורבים במרדף בו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בחודש שעבר הגיעו אמש לחקירה נוספת, שנייה במספר, במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כאשר הוחלט להשאיר אחד מהם במעצר. החוקרים בוחנים היום (ראשון) האם לשחררו, או להביאו לדיון בהארכת מעצרו.

הבלש העצור חשוד בשיבוש הליכי חקירה, זאת בעקבות פרסום גרסתו בטור של קלמן ליבסקינד, שפורסם ביום שישי ה-1 בינואר. בצעד חריג, כך מפרסם העיתונאי עמית סגל, העיתונאי קלמן ליבסקינד זומן להגיע למח"ש היום, בהמשך לעניין הבלש העצור שאת גרסתו הביא בשבוע שעבר בטורו במעריב.

כאמור, במח"ש סברו כי הבלש התראיין בעצמו, אך מדובר בדברים שמסר עורך דינו איציק כהן. כאמור, עפ"י החשד, הרכב של הבלשים ניגח את רכבם של הנערים, דבר שגרם להתהפכותו, ובהמשך למותו של סנדק.

מהזירה בסמוך לכוכב השחר (צילום: דוברות איחוד הצלה)
מהזירה בסמוך לכוכב השחר (צילום: דוברות איחוד הצלה)

נזכיר כי רק ביום חמישי האחרון, כשבועיים וחצי לאחר האירוע קשה, הגיעו הנערים שניצלו מהתהפכות הרכב למשרדי מח"ש, כדי להגיש תלונה מפורטת ולמסור עדות על מה שהתרחש לטענתם במקום. זאת, כיממה לאחר שקיבלו את הזימון לחקירה.

כזכור, מאז האירוע, מתרחשות הפגנות מחאה אלימות מדי ערב, ולא מן הנמנע כי הלחץ הציבורי עשה את שלו. בארגון חוננו ציינו כי בהפגנות שהתקיימו במוצאי שבת נעצרו עשרה מפגינים. אמש התקיימו הפגנות בכל רחבי הארץ, כאשר ההפגנה המשמעותית ביותר התקיימה בנתניה, מול ביתה של ראש המח"ש, קרן בן מנחם. 

אנשי ארגון חוננו ובני משפחת הנער שקיפח את חייו באותו מרדף טוענים כי חקירת המח"ש שזורה בכשלים, וזאת שבועיים וחצי לאחר אותו אירוע טרגי. עורכי דינם של הנערים עו"ד מנשה יאדו ועו"ד עדי קידר מחוננו ביקרו את התנהלות מח"ש בפרשה ואת היחס לנערים, כאשר עו"ד קידר מסר: "אנו רואים בחומרה את התנהלות הצוות המיוחד המתיימר להתנהל באופן אובייקטיבי ונפרד. הצעירים זומנו לבקשתם להגשת תלונה במשרד מח"ש, והם יצאו משם בהרגשה שלא חקר האמת לנגדם של חוקרי מח"ש אלא חילוץ השוטרים מתיק הריגה". לדבריו, זוהי הוכחה נוספת לחוסר הסימטריה בחקירה והעובדה שהצוות כולו מגויס למען השוטרים ולצידם. נער נהרג בידי שוטרים, ואין מי שיעשה הכל להגעה לחקר האמת ולהבאת תשובות לציבור, עצוב".

עו"ד בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, הגיב למעצר, ואמר: "מעט מידי ומאוחר מידי. מח"ש היו צריכים לעצור את כל השוטרים שהיו ברכב זמן קצר אחרי המרדף שהתנהל ברשלנות פושעת. כמו כן, אפשרו לשוטרים זמן ניכר כדי לשבש את החקירה ולפגוע בה".