קצת יותר מחודשיים וחצי אחרי הרצח המשולש במטעי שמורת הטבע תל דן שבצפון, תגיש מחר (חמישי) פרקליטות מחוז צפון בבית המשפט המחוזי כתב אישום כנגד אחמד בכרי, בן 24 מבענה, בגין ביצוע המעשים.

בכרי נאשם בביצוע שלושה מעשי רצח וכן שלושה ניסיונות רצח נוספים של אותם שישה חברים שהגיעו לטיול שטח וצייד דורבנים בשטחים הסבוכים הסובבים את שמורת תל דן. השלושה שנרצחו ביריות הם תושב בענה בן 57, תושב סאג'ור בן 38 ותושב ג'דידה מכר בן 41. 

במהלך החקירה חיפשו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז צפון במשטרה בראשותו של נצ"מ מני בנימין, אחר שלושה חשודים ששמותיהם עלו בחקירה ובראשם כאמור בכרי ואשר היו בבריחה. המשטרה פרסמה את תמונות החשודים ופרטיהם ובהמשך כאמור ביצעה את מעצרו של בכרי והובילה לכדי כתב אישום נגדו.

עוד נציין כי עד כה פוענחו מעשי הרצח של 17  מתוך 24 קורבנות בני החברה הערבית, שנרצחו במהלך שנת 2020, במחוז צפון. מדובר בפיענוח של 65% ממעשי הרצח, (מתחלקים על 20 תיקים מהם פוענחו 13).

במשטרה מציינים כי פיענוח של 65% מכלל מעשי הרצח בשטח מחוז צפון בשנת 2020 הושג תודות לפעילות נחושה ומקצועית של שוטרי משטרת ישראל, תוך שילוב כוחות של כלל היחידות השונות בתחומי החקירה, הפעלת אמצעים מיוחדים ומז"פ.