שבועיים וחצי לאחר שהושלך רימון לעבר ביתה של ראש עיריית אור יהודה שוחט, ועורר בהלה רבה ורק בנס לא גרם לנפגעים או נזק, עצרו חוקרי מרחב דן במשטרה צעיר בן 25 תושב אור יהודה כחשוד במעשה והיום (חמישי) הוא הובא לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצר. 

מאז התפוצץ הרימון, ביום ראשון לפני כשבועיים וחצי בשעות הערב, ניהלו חוקרי מרחב דן במשטרה חקירה אינטנסיבית שכללה איסוף מצלמות אבטחה ופענוח באמצעים טכנולוגיים, אשר בסופו של דבר הובילו כאמור למעצרו של הצעיר כחשוד במעשה. כעת מנסים לבדוק במשטרה האם מדובר ב"שליח" בלבד אשר הושכר על ידי אחרים וכן מי עומד מאחורי האיום המפורש שכוון לעברה של ראש עיריית אור יהודה שוחט.

כזכור, בזמן האירוע ישבו בבית משפחת שוחט ראש העירייה וגם בעלה וילדיה, כשלפתע נשמע רעש פיצוץ מחריש אוזניים. בעלה ובנה של ראש העירייה יצאו אל החצר כדי לבחון את נסיבות הפיצוץ בעוד ראש העירייה נותרה בביתה. כוחות משטרה גדולים, לרבות חבלן משטרתי ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי  וכן אנשי הביטחון של העירייה, פעלו במקום על מנת למקסם את כיווני החקירה מהר ככל שניתן.

ראש העירייה גינתה את האירוע וציינה כי אין לעבור עליו לסדר היום. מיד לאחר האירוע אמרה כי "הערכה שלנו שמדובר בתגובה על פעילות האכיפה של העירייה כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה או לחילופין רישוי עסקים. אירוע כזה לא ירתיע אותי ולא יעצור את פעילות העירייה".

שוחט התייחסה גם למעצרו של החשוד: "ראשית אני שמחה שיש תחילה של כיוון, אבל אני מניחה שזה רק שליח ואני מאמינה שהמשטרה תשים ידה על השולח שהוא בעצם מקור הבעיה והסכנה. צריך להבין שהפעם זה קרה לי ולמשפחה שלי, אבל זה חייב להדליק נורות אדומות אצל מקבלי ההחלטות, על קלות הדעת ועל היד המשגת של אמצעי חבלה לרבות רימון צה"לי כפי שקרה במקרה שלי".

חזרת לעבודה כבר למחרת, לא חששת?
"זה לא הרתיע אפילו לשנייה, להיפך זה דירבן אותי וחיזק אותי להמשיך בדרכי . הסתיימו הימים של ההפקרות,  בהם כל מי שמפעיל כוח יכול להתעצם על חשבון התושבים והרשות. מבחינה אישית אני בטוחה שזה מקרה שלא מעיד על הכלל ואני יודעת שתושבי אור יהודה הם אזרחים שומרי חוק, שמכבדים ומוקירים את העבודה שלי לרווחתם".

זכית לתמיכה מהתושבים? מה היו התגובות?
"האירוע איחד את כל העיר לתמיכה ולחיזוק לקריאה להמשיך. גם ראשי השלטון המקומי שחלקם עברו את זה ולצערי חלקם יעברו את זה עוד, אם לא ידעו לשים סוף לדברים האלו, התקשרו לחזק את ידי וגם שרים. אני יכולה להעיד שהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה התקשר להודיע לי אישית על מעצרו של החשוד".