גורם במשטרה התייחס הבוקר (שישי) לטענות שהופנו כלפי המשטרה, על הפעלת כוח חריג לכאורה אמש, בהפגנות בבני ברק. הוא טען כי "מי שהיה באירוע הזה מבין כי מדובר היה בשדה קרב של ממש". כמו כן, במהלך העימותים, נפצעו שבעה שוטרים בתפקיד ושישה מפרי סדר נעצרו.

הגורם הוסיף: "אף רימון לא הושלך לעבר חצר בית, אלא לעבר סביבת אותם פורעי חוק אלימים. אזרחים שהסתובבו שם חרף העובדה שהיה ברור לכל שמדובר בזירת אירוע קשה, לא יכולים להלין או לטעון כלפי המשטרה על פעילות למיגור האלימות ולהשבת הסדר עבור אותם תושבים שומרי חוק בבני ברק, והם רבים". 

שוטרי יס"מ נכנסו לבניין ישיבת ויז'ניץ בבני ברק (צילום: דוד קשת)

הוא ציין: "ההתקפה על השוטרים והזילות בחוק ובתקנות, הם אלו שאמורים להיות תחת גינוי של כלל הציבור ובתוכו נבחרי הציבור. להיאחז בסרטון כזה או אחר שאינו משקף והוא תלוש מסך התמונה, זה לערבב במין שאינו במינו ולהתסיס ולהסית את האש כנגד המשטרה, שבאירוע החמור הזה ללא ספק הייתה המותקפת וזו שנמצאה תחת יידוי אבנים, תקיפה פיזית וגרימת נזק לרכוש של המשטרה". 

"האירועים אמש היו לקוחים כאילו מתוך מחזות אלימים כאשר מאות חרדים ניסו להוות איום על שוטרים, הרבה אחרי אותו אירוע קשה בו הותקפו שלושה שוטרים שהיו בביקורת סמוך לאחת השכונות בבני ברק. אין ספק בכלל כי מרבית הציבור בעיר גינה את התנהגות הפורעים כמו גם עיריית בני ברק, כך שהתגובה של המשטרה הייתה מיידית, לפחות בעיני אלה שהיו במקום", הוסיף.

כמו כן, מהמשטרה נמסר: "אנו דוחים על הסף טענות וציוצים חסרי תוכן והגיון, הטוענים לאכיפה 'מחמירה מדי', שעה שפורעי חוק רבים יידו אבנים לעבר שוטרים, הכו ופצעו שוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי והבעירו פחים. עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה כדי התנהגות פושעת ומסוכנת".

מתקהלים הפרו את הסדר הציבורי בבני ברק ורגמו באבנים ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
מתקהלים הפרו את הסדר הציבורי בבני ברק ורגמו באבנים ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי התייחס להפרות הסדר והאלימות החמורה שהופנתה כלפי השוטרים ואמר: "האלימות אותה חווים השוטרים בפעילויות האכיפה השונות בימים האחרונים ראויה לכל גנאי ומייצרת מראות שלא נקבל ולא נשלים איתם. תקיפת הצוות המשטרתי אשר ביצע אכיפה אמש בעיר בני ברק והפגיעה הקשה בשוטרים בכלל".

"לצערי, זהו לא המקרה היחיד השבוע שבו הותקפו שוטרים המבצעים אכיפה של תקנות הקורונה והתופעה רק הולכת ומתרחבת. כל אלה, ימשיכו ויטופלו ביד קשה ובנחישות בכל מקום ובכל מגזר תוך הקפדה על אכיפה שוויונית. נמשיך לאכוף את תקנות הקורונה בכל מקום שידרש, ועוצמת האכיפה תיקבע אל מול היקף ההפרות והתנהגות המפרים ובהתאם לחוק. אנו נפעל למצות את הדין עם כל אדם אשר ינסה לפגוע בשוטרים הפועלים למען בריאות הציבור כולו ללא יוצא מן הכלל".

הוא הוסיף: "אני מצפה מהרשויות, מנהיגי הציבור ומשרדי הממשלה הרלוונטיים להחמיר את הסנקציות כנגד אותן הפרות ממוסדות שאנו נתקלים בהן. כמו כן, אני מצפה מכל אדם השומר חוק במדינה לגנות את אותם פורעי החוק, להוקיע אותם ולסייע בידנו לעקור מהשורש את התופעות הפסולות והמסוכנות הללו".

בין המגנים הבולטים של הפעילות המשטרתית אמש, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, שכינה את האירוע "מסע נקמה פרטי ותוקפני מצד שוטרים מוסתים". בתגובתו ציין כי אינו מצדיק מעשי אלימות מכל סוג, כמו גם אלו שהופנו כלפי המשטרה, אך הוסיף: "אני מגנה בתוקף מתן ההוראה להכניס פלוגות שוטרים לפרוק זעמם באלות לעוברי אורח, שימוש ברימוני הלם ומכתזיות, ובמשך כל שעות הלילה סיכנו רבים, תוך פגיעה במנוחת רבבות אזרחים, ביניהם ילדים קטנים, על לא עוול". 

לדבריו של ליצמן, הוא אף פנה לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה ולמפכ"ל המשטרה הנכנס קובי שבתאי - "לקבל הבהרות נוכח התנהגות זו שאינה מוסיפה למאמצי המאבק בנגיף הקורונה, אלא להיפך".

לאחר שגינתה העירייה את ההתפרעות, נמסר כי ראש העיר, אברהם רובינשטיין שוחח עם מפכ"ל המשטרה בדרישה לחקור מיידית את הירי והשלכת הרימונים חסרי ההבחנה הלילה ברחבי העיר. "המראות הלילה ברחובות העיר היו קשים ומיותרים: רימונים וירי חסרי הבחנה ברחובות מתוך יצר נקמה וללא קשר לניטרול מפרי סדר או הוראות הסגר", אמר. 

גם חה"כ אליהו ברוכי מדגל התורה, תקף את הפעילות המשטרתית: "בשעות הערב המוקדמות המשטרה קיבלה את מלוא הגיבוי לפעול כנגד המתפרעים. אבל תוך שעות היא הוכיחה שהיא לא מעוניינת בגיבוי הזה. היא רוצה נקמה. תסתפקו בנתון אחד הזוי: 6 עצורים בלבד מבין המתפרעים. זה הרבה פחות ממספר רימוני ההלם שהושלכו ברחובות העיר. זה הרבה הרבה פחות מאלפי ילדים מסויטים במיטותיהם".