האלימות בחברה הערבית ממשיכה לגבות קורבנות: היום (שישי) המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח באום אל פחם, לאחר שתושב העיר, בן 21,  מת בבית חולים זמן קצר לאחר שהגיע אליו, לפי החשד, בעקבות אירוע ירי. המשטרה הגיעה לזירת האירוע ואספה ממצאים וכעת סורקת את האזור בחיפוש אחר מבצעי העבירה.

אתמול, עצרה המשטרה שלושה בני אדם, בגילאי 33-20, לאחר שברכבם התגלה נשק מסוג ''עוזי'' ותחמושת. השלושה הועברו לחקירה ולאחר מכן הובאו בפני שופט על מנת להאריך את מעצרם.

מוקדם יותר החודש פורסמו הנתונים לשנת 2020, לפיהם חלה עלייה משמעותית בהיקף האכיפה של עבירות הנשק ביישובי החברה הערבית בישראל. בשנה שחלפה המשטרה הגבירה את הפעילות נגד עבירות נשק ועצרה ברחבי הארץ 5,713 חשודים בעבירות ירי ואמצעי לחימה - עלייה של כ-22% בכמות העצורים לעומת שנת 2019. רובה המוחלט של הפעילות המשטרתית בוצעה ביישובי החברה הערבית וכ-90% מהחשודים שנעצרו בגין עבירות ירי ואמל״ח הם מהמגזר הערבי בישראל.

כזכור, בחודש דצמבר האלימות בחברה הערבית עלתה מדרגה כאשר בתוך מספר שעות סכסוך בין שתי משפחות בלוד הוביל לרציחתם של שלושה בני אדם. במהלך האירוע, לאחר רציחתו של סלמן אזברגה, הקורבן הראשון מבין השלושה, המשטרה ליוותה את משפחת אבו סאלוק, על מנת להעתיק את מגוריהם לכפר קאסם. מתוך רכב שדהר במהירות לעברם, בוצעו יריות לעבר רכבי המשפחה, אשר גרמו למותם של שני נוסעים כל זאת אל מול עיני השוטרים.