בית המשפט הפלילי בשוויץ הרשיע היום (שישי) את איש העסקים המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ בן ה-63 בשחיתות, גזר עליו חמש שנות מאסר וקנס אותו בסכום של 50 מיליון פרנקים שוויצרים (56.48 מיליון דולר).

שטיינמץ הורשע בתשלום שוחד בסך עשרה מיליון דולרים לנשיא גינאה לשעבר, לאסאנה קונטה, כדי לקבל זיכיון לכרות עפרת ברזל במתחם המכונה "סימנדו". שטיינמץ מסר כי בכוונתו לערער על גזר הדין. "זה עוול גדול," אמר לעיתונאים מחוץ לבית המשפט בז'נבה.

בני שטיינמץ (צילום: ללא)
בני שטיינמץ (צילום: ללא)

"פסק הדין מנוגד לחלוטין לכללי הדין הבינלאומי, הוא אינו סופי וככזה אגיש ערעור עליו באופן מיידי", מסר שטיינמץ בעקבות החלטת בית המשפט בז'נבה. "ההחלטה אינה משקפת את הדברים שנחשפו במהלך ששת ימי הדיונים: אין ולא היה הסכם או מעשה של שחיתות. במקרה זה ישנם רק עדים ששיקרו ושוחדו, עדים ששילמו להם בגין שקר, שלא הגיבו לזימונם לבית המשפט ולא ניתן היה לחקור אותם בחקירה צולבת".

"אני מגנה ומוחה על עשור שנים של מניפולציות ושקרים, חקירה שנערכה תוך הפרת זכויות ההגנה על ידי התובע מסקוטו. אני מגנה גם ובעיקר את מעשיו והשפעתו של ג'ורג' סורוס שפועל באופן מושחת וסירבתי לניסיונו לסחוט אותי. אני נחוש להמשיך ולהוכיח את חפותי ונשאר איתן ובטוח לחלוטין שהצדק ייצא לאור".

שטיינמץ התחיל את דרכו בעסק היהלומים המשפחתי ועם השנים עבר לעסוק גם בנדל"ן ובכריית מחצבים ברחבי העולם. כזכור, לפני כחודש בית המשפט העליון ברומניה הרשיע את שטיינמץ בהונאת נדל"ן וגזר עליו חמש שנות מאסר.