בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) ארבע שנות מאסר וקנס בסך 400 אלף שקלים על איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון לשעבר, בגין הרשעתו בעבירות של שוחד, הפרת אמונים ועבירות מס, זאת לאחר שהפרקליטות דרשה להטיל עליו עונש של כמעט שבע שנות מאסר וקנס בגובה 3.2 מיליון שקלים.

בנוסף, עונש של 14 חודשי מאסר וקנס בסך 75 אלף שקלים הוטל על אחיו עופר, בעוד שעל הקבלן יואל דוידי נגזרו תשעה חודשי עבודות שירות וקנס של 200 אלף שקל, ועל משה פונטה, מקורבו של שמעוני, נגזרו תשעה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 120 אלף שקל.

איתמר שמעוני בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

שמעוני מסר למעריב: "נגיש לעליון ערעור, אני מאמין בעזרת השם שיהיה בסדר. זה קשה מנשוא, זה ילדים קטנים, אישה, זה לחיות את האווירה הזו כל השנים, מאוד מאוד קשה, אבל אני מאמין שיש לסיפור הזה סוף טוב". 

עו"ד הילה גבאי ועו"ד קרן צבירן מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שניהלו את התיק בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מסרו לאחר גזר הדין: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע באופן חד וברור שעבירות שחיתות שלטונית הן רעה חולה שיש לעקור מן השורש. גזר הדין המשמעותי שהוטל על שמעוני של ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 400 אלף שקלים מהווה מסר נחרץ לאישי ציבור שלא לנצל את מעמדם הבכיר ואת הסמכויות שניתנו להם לצורך קבלת טובות הנאה אישיות, והוא פרק חשוב במלחמה בשחיתות הציבורית".

סיפורו של שמעוני עלה לכותרות לאחר שזוכה בעבירה של שוחד שעניינה הייתה סיקור אוהד והטבות, בדומה לתיקי האלפים שבהם מואשם ראש הממשלה נתניהו.

איתמר שמעוני בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר שמעוני בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

משפטו של שמעוני, שבו הורשע בקבלת שוחד בהיקף של כ־150 אלף שקלים בפרשת הנדל"ן "עסקת יעדים", בהפרת אמונים, בהלבנת הון ובעבירות מס, ודן, בין היתר, בשאלה אם סיקור חיובי הוא שוחד.

שמעוני הואשם בכך שקידם אינטרסים של אנשי עסקים בעיר תמורת כסף וסיקור חיובי במקומון באשקלון, ובכתב האישום נטען כי הסיקור האוהד לשמעוני במקומון "קול אשקלון" נבע מרכישת העיתון על ידי איש העסקים המקורב לו.