בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שני) את מעצרם של ארבעת חסידי ויז'ניץ החשודים בתקיפת שוטרי הרישוי בבני ברק ביום חמישי שעבר. הארבעה הסגירו את עצמם אמש בתחנת המשטרה בעיר, ושם נעצרו.

כזכור, באותו אירוע אלים וחמור נראו עשרות מחסידי ויז'ניץ כשהם מבצעים לכאורה לינץ' בשלושה שוטרי רישוי שהגיעו לאכוף את תקנות הקורונה באחד מאולמות האירועים בשכונה. בעוד שניים מהשוטרים ירדו מהאולם, הגיח לעברם המון זועם של חסידי ויז'ניץ שעט אל הניידת המשטרתית בה ישבה גם רס"מ מאיה שגב, והחל לטלטל את הרכב. החסידים יידו לעבר הרכב אבנים, הכו בו בקרשים, ניפצו שמשות, פתחו את דלתותיו, ניסו לחבוט בשוטרים וקראו קריאות נאצה לעברם. רק לאחר שהגיעו למקום כוחות תגבור חולצו השוטרים עם פגיעות קלות בגופם. 

בעקבות האירוע המדובר הכניסה המשטרה כוחות גדולים של משטרה ויס"מ לעיר, ועוד באותו לילה הפכה בני ברק לשדה קרב של ממש, כשמחד שוטרים ניסו לאתר את הפורעים, ומאידך מאות חסידים מפלגים קיצוניים וחסידויות קיצוניות הבעירו צמיגים, יידו אבנים ופתחו בקריאות "נאצים" לעבר השוטרים, תוך שהם מנסים לפגוע בהם. השוטרים, מצדם, ביצעו ירי של רימוני הלם והשיבו את הסדר, נכון לאותו לילה, עם ביצוע מעצרים. 

חסידי וזיניץ' החשודים בתקיפת שוטרים בבני ברק בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
חסידי וזיניץ' החשודים בתקיפת שוטרים בבני ברק בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

הרוחות נרגעו רק במהלך סוף השבוע, ואתמול בשעות הצהריים המוקדמות החלו האירועים הקשים בבני ברק לאחוז צמתים שונים בעיר. בשעת הצהריים נרשם גם אירוע חריג במיוחד, במהלכו ביצע שוטר ירי באוויר, שעה שחש לדבריו סכנה לחייו. האירועים הללו הפכו אלימים יותר בשעות הלילה המאוחרות כשקבוצות של צעירים חרדים קיצוניים תקפו נהג אוטובוס, הציתו אוטובוס והיוו סכנה לחיי תושבים אחרים. עוד קודם לכן ניסו לתקוף את ראש העירייה, אברהם רובינשטיין, ואת סגנו שפסע לצדו, דקות אחרי שסיימו ישיבת היערכות עם המשטרה. המתפרעים המשיכו בהבערת פחים וצמיגים, ניסו לתקוף ולהפריע לכוחות כיבוי אש והצלה, והובילו להצבת כוחות משטרה גדולים החל משעות הבוקר בכניסה והיציאה מבני ברק  - מראות שלא זכורים בעיר.