עו"ד בן מעוז, המייצג את שירה איסקוב, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הדיווח לפיו הפרקליטות מקיימת מגעים לגיבוש הסדר טיעון עם אביעד משה, בעלה שניסה לרצוח אותה. "זה שיש פגישה לא אומר שיש בכוונתו לרכך את עמדתנו ואני באופן אישי פסימי ביחס לאפשרות שניתן יהיה להגיע להבנות. לא יתקבל שום הסדר טיעון בלי הסכמתה של שירה".

איפה עומדת עסקת הטיעון בין מי שניסה לרצוח את שירה לפרקליטות.
"אין עסקת טיעון, אנחנו רחוקים מעסקת טיעון. בכל הליך משפטי מקובל לנהל שיחות בין הפרקליטות להגנה מחוץ לכותלי בית המשפט, ואכן פגישה כזו עתידה להתקיים הבוקר. זה שיש פגישה לא אומר שיש בכוונתו לרכך את עמדתנו ואני באופן אישי פסימי ביחס לאפשרות שניתן יהיה להגיע להבנות".

מה הציעה הפרקליטות למי ואיך?
"הסנגור של אביעד למיטב ידיעתי פנה לפרקליטות עם בקשה לקיים פגישת הידברות, בקשה מקובלת בכל הליך משפטי כמעט, והפרקליטות לא מתנגדת לקיים את הפגישות הללו. יחד עם זאת בשיחות סגורות ביני לבין הפרקליטות אני יכול להגיד שאנחנו מאוד מגובשים בדעתנו, פנינו לקיום ההליך המשפטי. יחד עם זאת אם תעלה בפגישה הצעה עונשית שאנחנו נחשוב שייתכן והיא רלוונטית נוכח חומרת מעשיו של אביעד אנחנו נשקול את הדברים, כרגע אנחנו לא שם".

25 שנות מאסר.
"הגורם היחיד בפרקליטות שיש ביכולות לאשר הסדר זה פרקליט המחוז, טרם התקיימה פגישה, גם אם נאמרו דברים בשיחת אגב – הדברים הללו רחוקים מהסכמות".

מה הדרישה?
"לצערי החוק לא מאפשר להשית על אביעד את העונש שלדעתי הוא ראוי לו, כתב האישום מונה שתי עבירות – ניסיון לרצח והתעללות בחסר ישע העונש שניתן להשית על שתי העבירות האלה יחדיו הוא 29 שנות מאסר, אני חושב שהעונש שהוא ראוי לו לא רחוק משם".

מדברים על 25.
"הפרקליטות יכולה להגיד מה היא חושב והעו"ד של אביעד יכול להגיד מה הוא חושב אבל כרגע אין מספר שאנחנו חשובים עליו, אנחנו לא מתכוונים להציע לו שום דבר. אם הוא יציע או יעלה מספר אנחנו נקיים שיחה".

אתה מדבר על 29 שנות מאסר שזה המקסימום והם מעלים את האפשרות של 25 שנות מאסר וזה בסדר?
"לא קיימתי עם שירה שיחה לגבי המספר הזה כי אין משהו קונקרטי אבל אני סבור שאם אביעד יסכים ל-25 שנות מאסר אני חושב שזה עונש שניתן להסכים עליו, זו דעתי".

לא שמעת את חוות דעתה של שירה עצמה?
"לא שמעתי את חוות דעתה של שירה אנחנו עדיין לא שם".

מה שלומה?
"שירה משתפרת, יש עוד כברת דרך לעבור אבל אנחנו אופטימיים ביחס לעתיד".

שני הפרקים בעובדה, עשה טוב? חיזק?
"שירה אישה חזקה ומאוד דעתנית, אני לא חושב שהיא הייתה עושה משהו שהוא לא לרוחה והיא לא שלמה איתו. הדבר שהכי הפתיע אותי אצל שירה זה העוצמות שהיו לה והיכולת שלה לנהל את כל מה שקשור אליה גם ממיטת בית החולים, היכולת שלה לחזור לחיים ולנהל את העניינים שקשורים בחיים שלה אם זה ההליך המשפטי ואם זה לטפל בילד זמן קצר אחרי אירוע כל כך קשה זה מפתיע".

עוד אתגר לעבור, מה האתגר הקרוב?
"אני לא יודע לומר אבל אני יכול לומר שהיא משקיעה את כל זמנה ומרצה כדי לאפשר לה ולילד המקסים שלה חיים טובים יותר ולהשתקם ואני חושב שבזמן הקצר יחסית שעבר היא נמצאת במקום יותר טוב".

כמה הפרקליטות מוכנה לשמוע אתכם? זה דיון בין המדינה לבין העבריין.
"אנחנו לחלוטין צד בסיפור הזה, אנחנו פועלים בשיתוף פעולה תוך תיאום ציפיות מלא עם הפרקליטות, אין וטו אבל במערכת היחסים בינינו הדברים ברורים שלא יתקבל שום הסדר טיעון בלי הסכמתה".

לא יגיעו להסכמה שלא על דעתכם?
"לחלוטין לא".