בבית המשפט המחוזי בלוד נערך היום (שלישי) דיון הטיעונים לעונש של יצחק שפק, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירת רצח של עליזה ז"ל, פרודתו. לפי ההסדר, שפק הודה בעבירת רצח בסיסית מתוך כוונה - ולא ברצח בנסיבות מחמירות.

ההליך המשפט לווה בביקורת קשה, נוכח ההפחתה בסעיף האישום הקשורה לרפורמה בעבירת ההמתה. חוק זה מחלק את דרגת הרציחות לכמה סוגים: הוא יודה ברצח "בכוונה", שאינו סעיף הרצח החמור ביותר. במקרה כזה גזירת מאסר העולם היא לשיקול דעתם של השופטים, שיכולים גם לגזור עליו עונש מופחת מכך.

בתו, א', אמרה היום: "הנה אנחנו כאן בבית משפט היום, שהוא נמצא מאחורי הזכוכית הזו יותר משנתיים לאחר שרצח את אם ילדיו ויחד איתה לקח את הנפש שלנו וריסק אותה אחד אחד. מעולם לא הביע חרטה והתנצלות. אנחנו מתביישים שהוא אבא שלנו ואנחנו מבקשים מבית המשפט לא לחוס עליו ולא לרחם, כפי שלא ריחם עליה כאשר רצח אותה במשך 15 דקירות ולאחר מכן נעל את הדלת וזרק את המפתח כדי שלא ניתן יהיה להציל אותה, וכשם שעשה הננו מבקשים מבית המשפט לכלוא אותו לשארית חייו ולזרוק את המפתח".

יצחק שפק אמר בתום הדיון: "אני מצטער ומבקש סליחה מעומק ליבי. בראש ובראשונה מאשתי, אני מתגעגע אליה מאוד, מאוד. היא חסרה לי. אני מצטער ומבקש סליחה מילדיי - אני מצטער ומבקש סליחה מהוריה של אשתי ומאחיותיה ומכל מי שמכיר אותה על המקרה המצער והכואב הזה. אני מבקש סליחה ומצטער וזה לא ימחיש את גודל הכאב שלי, מפנה לגודל הכאב שגרמתי לילדיי ולמשפחתנו שלנו. כיום ילדיי נשארו בלי אמא ואין מי שלא זקוק לאמא ולאבא (בוכה) למילה טובה, לחיבוק, אבל אני החרבתי את כל ביתי ואת משפחתנו במו ידיי. מה שאני ואשתי בנינו במשך 35 שנות שותפות הלך ואיננו, תינתן לי ההזדמנות לנסות להחזיר לי את האמון בתור אבא ולהתחיל מחדש הכל. אני יודע שההרס גדול מהכיל אותו, ליבי שבור וילדיי שבורים והייתי רוצה שהם יתנו לי הזדמנות לאחות את השברים. אני צריך לנסות ולרכוש את אמונם בחזרה ולעשות טיפול דרך השב"ס כדי לתקן את הטעות שעשיתי".

כזכור, ב-10 באוקטובר 2018 רצח יצחק שפק את פרודתו עליזה ז"ל לאחר שבמשך שנתיים דרשה ממנו להתגרש. על פי כתב האישום שהוגש בנובמבר 2018, הגיע שפק לדירתה של פרודתו בנתניה, מצויד בסכין מטבח גדולה. הוא דקר אותה 15 פעמים בכל חלקי גופה, ומשהבין שמתה נעל את הדירה והשליך את המפתח. לאחר מכן שב לביתו, החליף חולצה ונסע לכיוון מושב אביחיל שם התחבא מהרשויות.

ביולי 2019 יצאה לדרך בישראל "הרפורמה בעבירות ההמתה". במסגרת הרפורמה נקבע כי תבוטל עבירת ההריגה, ועבירת הרצח תחלוק לשלוש רמות חומרה. כאמור, רק בעבירת רצח בנסיבות מחמירות מחייב החוק לגזור על הנאשם מאסר עולם.