שבוע בדיוק לאחר שהוצת האוטובוס בבני ברק, בתום חקירה משטרתית ממוקדת הוגשה היום (ראשון) הצהרת תובע נגד קטין תושב העיר החשוד בהצתת פח אשפה. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בפרשה. 

אוטובוס הוצת על ידי מפגינים בבני ברק. (צילום: דוד קשת)

שוטרי מחלק הנוער בתחנת בני ברק, פתחו בחקירה בראשון לפני שבוע עם קבלת דיווח בדבר הפרות סדר בעיר בני ברק, במסגרתן קומץ פורעי חוק הסבו נזק לרכוש, לרבות הצתת אוטובוס תוך ניסיון פגיעה בכוחות החירום וההצלה וסיכון הציבור שומר החוק . 

סרטון אבטחה וכן צילומים שהועלו לרשתות החברתיות הובילו לחשיפת זהותו של חשוד במעשה, קטין בן 15 תושב בני ברק והוא נעצר בחשד להפרות סדר והצתת תכולת פח אשפה. בהתאם להתפתחות החקירה וממצאיה, הוגשה כאמור היום הצהרת תובע נגד החשוד ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום, בהתאם.

עו''ד דן נתיב, המייצג את הנער, הגיב ואמר כי הודעה עו''ד דן נתיב: "מדובר בנער היחיד שהמשטרה הצליחה לזהות מבין מאות אם לא אלפים, והעצור היחיד בפרשה למעשה, יחד עם עוד בגיר. הנער כלל לא חשוד בהצתת האוטובוס והמשטרה הפרה צו איסור פרסום בהודעה מעוותת לחלוטין על מנת לחפות על אוזלת ידה".

"המדובר בנער בן 15.5 ללא כל עבר פלילי שנסחף בלהט העימות של תושבי העיר עם המשטרה, אשר נמק מזה 8 ימים במעצר כאשר המשטרה מנסה להטיל את כל האחריות למאורעות בעיר בני ברק על כתפיו", הוסיף.

בנוסף, אמש הסגיר עצמו למשטרה חסיד ויזניץ' מוכר החשוד במעורבות באירוע תקיפת שוטרי הרישוי בחמישי בשעות אחר הצהריים בבני ברק. באירוע שדמה ללינץ' אשר בוצע בניידת המשטרתית ובשלושה שוטרים בראשותה של רס"מ מאיה שגב, שהגיעו לבצע אכיפת תקנות באולם אירועים, תקפו עשרות חרדים את השוטרים בצורה גסה ובוטה וגרמו לפציעתה של השוטרת אשר נאלצה כמו חבריה להזעיק תגבור לאחר שחשה סכנה לחייה.

באירוע זה הסגירו עצמם למשטרה ארבעה חשודים ואמש כאמור הסגיר עצמו למשטרה חשוד נוסף. אירוע תקיפת השוטרים הוא האירוע שהוביל להסלמת הרוחות בבני ברק לאחר שהמשטרה החליטה להגיב בחומרה.