בית המשפט העליון ידון היום בהרכב של תשעה שופטים בשתי עתירות של התנועה לאיכות השלטון: דיון בעתירת התקציב (נגד ״פשרת האוזר״) ואחר כך דיון בעתירה נגד ממשלת החילופים.

בעתירת התקציב, התנועה לאיכות השלטון טוענת כי התיקונים לחוקי יסוד הכנסת ומשק המדינה אינם חוקתיים וכי הכנסת השתמשה לרעה בסמכותה.

בעתירה מבקשת התנועה מבית המשפט התראת בטלות לגבי שינוי חוקי היסוד, ״לנוכח הפגיעה הקשה בעקרון הפרדת הרשויות והצורך בפיקוח של הכנסת על הממשלה באמצעות התקציב״.

במסגרת הפשרה נדחה מועד העברת התקציב, ונוסף לכך התווספו לו 11 מיליארד שקל ללא פיקוח פרלמנטרי ראוי.
בעתירה נגד שינוי חוק היסוד שאִפשר את הקמת ממשלת החילופים הדו־ראשית טוענת התנועה לאיכות השלטון כי ״מדובר בשתי ממשלות שונות, כשבראש כל אחת מהן עומד ראש ממשלה אחר, והעובדה הזו משתקת את הרשות המבצעת בישראל, ופוגעת בדמוקרטיה הפרלמנטרית שנהוגה בישראל״.

טענת התנועה לאיכות השלטון היא שממשלת החילופים היא בבחינת תיקון שאיננו חוקתי שנעשה תוך שימוש לרעה של סמכות הכנסת, ובפרוצדורה לא תקינה - שמחייב את ביטולה.

עוד יעלו לדיון עתירות של תנועת "אחריות לאומית" ואחרים כנגד השימוש לרעה והלא חוקתי שנעשה בהוראת שעה בנוגע לתקציב 2020 במטרה לעקוף אותו.

עו"ד אושי אלמליח, מנכ״ל אחריות לאומית: "בדיון הקודם הדגשנו כי הקואליציה מעולם לא העבירה תקציב, תוך רמיסת חוק יסוד משק המדינה והתעלמות מנורמות שלטוניות בסיסיות, בזמן משבר כלכלי מהחמורים שהמשק ידע, כל לתכלית בלתי ראויה, פיזור שיקים פתוחים בסך 11 מיליארד שקלים מתוך שיקולים פוליטיים קואליציוניים.  מטרתה של הממשלה בפעולות אלו היא שמירה על השותפים הטבעיים.  אנו סבורים כי לנוכח החלטותיו הקודמות של בית המשפט, בדיון שיתקיים בשבוע הבא, בג"צ ישים סוף לחלטורה המתיימרת להיקרא ממשלת ישראל ה - 35, ויגן על הציבור בישראל מפני החבורה האינטרסנטית הזו".