הותר לפרסום: המשטרה חוקרת את היעלמותה של אישה תושבת הדרום יחד עם בנה בן ה-5, ומבקשת את סיוע הציבור באיתורו של הילד. לדברי המשטרה, מזה כשבועיים מתנהלת חקירה תחת צו איסור פרסום, שעניינה איתורו של הילד, לאחר שבית המשפט הורה להעבירו לחזקתו של אביו. החקירה החלה לאחר שאמו של הילד, גלית צרפתי, לא קיימה את הצו ומאז נעלמו עקבותיה וכן עקבותיו של הילד. במשטרה מעריכים כי הילד נמצא ככל הנראה יחד עמה, ומפעילים מאות שוטרים בחיפושים אחר השניים, באחד מהיישובים באזור חוף אשקלון. 

היום (חמישי) בתום שבועיים של חיפושים שהעלו חרס מיהרה המשטרה לבטל צו איסור פרסום בבית המשפט ולהתיר לפרסום את עצם קיומה של חקירה אחר היעלמותה המסתורית של האם תושבת הדרום יחד עם בנה חרף החלטה של בית המשפט לענייני משפחה למסור את הילד לחזקת אביו. במשטרה הופכים עתה כל אבן במטרה לאתר את הילד המוחזק כאמור ברשות אימו בניגוד לחוק וזאת תחת סכנה ממשית לחיי שניהם.

המשטרה הודיעה כי קרובת משפחתה של צרפתי, בשנות ה-30 לחייה, נעצרה לחקירה בחשד לעבירות סיוע לחטיפה, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי חקירה. במשטרה חושדים כי היא עזרה לאם להסתיר את בנה. קרובת משפחה נוספת, כבת 70, נעצרה אף היא לחקירה בחשד לעבירות דומות, שתי החשודות יובאו מחר לבית משפט השלום באשקלון לדיון בעניינן.

חיפושים נרחבים אחר האם והילד בן ה-5. צילום: באדיבות המשטרה

חקירת הפרשה מתנהלת תחת עיניו הפקוחות של מפקד מרחב לכיש נצ"מ רונן אבניאלי שהחליט כאמור, בתום התייעצות נרחבת להתיר את פרסום הפרטים ולפרוס כוחות גלויות במטרה לקבל כל סיוע באיתור האם ובנה. 

"מראשיתה של החקירה, משטרת ישראל מפעילה את מיטב חוקריה וכלל האמצעים הקיימים ברשותה בשיתוף גורמים מקצועיים נוספים, הכל במטרה לאתר את הילד בהקדם, לוודא את שלומו ובטחונו ולממש את החלטת בית המשפט", נמסר ממשטרת ישראל.

המשטרה התירה לפרסום את פרטי המקרה, ומבקשת את סיוע הציבור באיתור הילד או כל פרט היכול לסייע למשטרה לאתר את מיקומו או מיקומה של אמו העונה לשם גלית צרפתי כבת 44 (כוכב מיכאל), ולדווח על כך למוקד 100 של המשטרה או לתחנת שדרות בטלפון 08-6620456.

נציין כי במשך שלוש שנים התנהלו בין ההורים תסבוכות משפטיות וכן תלונות שהוגשו נגד האב במטרה להרחיקו מבנו אולם אלו נבדקו ונדחו על הסף לאחר שנמצא כי האב כשיר לחלוטין לגדל את בנו וכי אין חשש כי הילד ישהה במחיצתו ותחת אחריותו המלאה. לגבי האם , קבע בית המשפט כי זו תוכל לפגוש את בנה אחר ורק תחת פיקוח במרכז קשר. בעבר האשימה האם את האב בביצוע עבירות מין בילדם המשותף, אך הטענות הופרכו בבית המשפט שקבע כי אין מניעה בהעברת הילד לחזקת אביו.

ההחלטה להוציא את הילד מחזקתה ולהעבירו לידי בעלה לשעבר הובילה את האם לבצע צעד נחרץ והיא מאז חודש אפריל נמנעה ככל הנראה מלשלוח את בנה למוסד חינוכי, לא אפשרה קיום מפגשים עם אביו, ובעצם איש מסביבת אביו לא ידע על מקום הימצאו.

לפני כשבועיים נותק הקשר לחלוטין, ובגין כך, לאחר שהתקבלה החלטה להעביר את הילד לחזקת האב, החלטה שקיבלה אישרור של בית המשפט העליון הוגשה תלונה במשטרה שניהלה חקירה סמויה אולם מבלי שהצליחה לשים את ידה על האם ובנה.

"לצערינו, כשמחליטים להיעלם במדינה כמו שלנו לעיתים היד קשה משגת ולא ניתן לאתר אותה. גם העובדה שהיא מקבלת כנראה סיוע מבני המשפחה מקשה על עבודת המשטרה" אמר גורם בכיר במשטרה.

עו"ד מירה סייג המייצגת את אבי הילד: "לאחר שלוש ערכאות השלום מחוזי והעליון קבעו שהילד יעבור לחזקת האב והאם תפגוש בו במרכז קשר תחת פיקוח , חטפה האם את הבן ונעלמה תוך שקיים חשש ממשי לשלומו הפיזי והנפשי של הקטין וכולנו תקווה שהוא יאתר במהרה ויימסר לחזקת אביו. כל התבטאות כנגד האב מסוג אלו שנבחנו לעומקן בביתה משפט בזו אחר זו ונדחו על הסף יהוו עילה לתביעת לשון הרע כנגד מי שינסה להטיל דופי ביושרו ובאישיותו".