המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי פענחה את רצח הנער עמר אבו צעלוק בן ה-15 מלוד, שנרצח בחודש דצמבר האחרון בכביש 6 סמוך למחלף נחשונים. כזכור, הירי ממנו נרצח הנער בוצע בזמן שהרכב בו שהה לווה על ידי כוח משטרתי, שסייע למשפחתו לברוח ממקום מגוריהם. על פי החשד, המעורבים יצאו לנקום את רצח אביהם, מוחמד אזברגה, ורצחו את בן החמולה היריבה.

פענוח הרצח בכביש 6, קרדיט: דוברות המשטרה

בסיום החקירה נמצאו ראיות לכאורה, אומרים במשטרה, למעורבותם ברצח של האחים אנס (35) ומואמן (22) אזברגה, וקרובי משפחתם מוחמד אזברגה בן 35 ועומר אזברגה בן 31, תושבי לוד, וכן חסן אזברגה בן 29, תושב זמר. השבוע הוגשה הצהרת תובע נגד החשודים ובתחילת השבוע הבא יוגש נגד כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. 

ראש מחלק פשעים בימ"ר מרכז, רב-פקד רותם גיל, שניהל את החקירה, התייחס לפענוח הרצח: "ממצאי החקירה העלו כי החשודים ביקשו לנקום את דם אביהם, שנרצח באותו הבוקר, והתארגנו לפגוע באנשי המשפחה היריבה המתגוררת במתחם הסמוך להם. החשודים עקבו אחרי בני המשפחה היריבה, וניסו להתקרב לרכביהם בכביש 433 באזור מחף בן שמן. אולם, הם נמלטו לאחר שהבינו כי הם זוהו על ידי כוח משטרה".

באזור מחלף נחשונים, שני רכבי הסקודה ובהם החשודים, התקרבו לרכב המשפחה היריבה, כאשר רכב אחד מזהה את השיירה. מהרכב השני נפתחה איש ממנו נהרג עמר אבו צעלוק ונפצע בן משפחה אחר. החשודים נמלטו לאזור קלנסווה, שם שרפו את הרכב ממנו בוצע הירי, וחזרו למתחם המשפחה בלוד על ידי רכב נוסף. עוד באותו היום נעצרו שלושה מהחשודים, ולאחר מכן עוד שניים.