רצח בישוב נעלה שבמועצה האזורית בנימין: דיאנה רז, מטפלת ויועצת זוגית, נורתה היום (שישי) למוות ע"י בעלה אמיר, שוטר סיור ממשטרת מודיעין. הוא עשה שימוש נלוז בנשקו המשטרתי ברגע של אובדן דעת, וירה שתי יריות שפגעו בראשה, כל זאת כאשר ארבעת ילדיהם שוהים בבית ועדים להתרחשות. הם הועברו, לפחות באופן זמני, לחזקתו של סבם – אבי החשוד ברצח.

האירוע הקשה התרחש בסביבות השעה 15:40, כאשר התקבלה במוקד מד"א קריאה אודות אישה שנפגעה מירי באזור בנימין. צוות מד"א שהוזעק לזירה מצא את רז בת ה-35 ללא רוח חיים, והוא נאלץ לקבוע את מותה במקום. חובש רפואת חירום במד"א יריב רייס סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לתוך הבית. האישה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

זירת האירוע בנעלה. צילום: דובל'ה שחור, תיעוד מבצעי מד"א

כוחות משטרה גדולים ממחוז ש"י הגיעו לבית המשפחה, המתגוררת ביישוב השקט למדי, ונקלעו לזירה קשה מאוד, כאשר בצד עמד לו "חבר למדים", שנטל בירייה את חייה של רעייתו. הבעל נעצר במקום וחקירת האירוע הועברה לטיפול המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות.

מפרטי החקירה הראשונים עולה, כי מיד לאחר האירוע יצר החשוד ברצח קשר טלפוני עם מפקדו, ואמר לו: "יריתי באשתי, הרגתי אותה". שוטר הסיור, המיוצג על ידי עו"ד משה אלון, סיפר בחקירתו הראשונית כי הוא לא יודע בעצם מה גרם לו לגרום למותה של אשתו. לדבריו , בינו לבין רעייתו התנהל ויכוח סתמי. "אני לא יודע מה נכנס לי לראש. הוויכוח גרר צעקות ולפתע שלפתי את האקדח ויריתי שתי יריות, אחת מהן פגעה בראשה ומיד התקשרתי למשטרה שיבואו", אמר.

כאמור, בישוב נעלה שמעו את קולות הירי, אולם איש לא האמין שהמקור לירי הוא ביתו של השוטר. השכנים ידעו על ויכוחים בין בני הזוג, אולם סיפרו על זוג מדהים שלא עלה חשד כי הקשר ביניהם יסתיים באירוע מצער שכשזה. למעשה, גם דיאנה עצמה לא שיערה שכך תסיים את חייה, אחרי שנים שבהם "חיה בתוך סרט אימה" כפי שנהגה לתאר בשיחות שניהלה בפייסבוק, ובאתר אינטרנט שניהלה כיועצת זוגית.

היא כתבה: "בשנת 2006 התחלתי את מהפך חיי, ניהלתי מערכת יחסית הורסת ומאמללת, הייתי פגועה ושבורה עם הערכה עצמית נמוכה ביותר. אך עם כל הפחד החלטתי לסיים אותה. הבעיה הגדולה ביותר שפגשתי בנישואים – כשנשים הופכות להיות מובנות מאליו לגברים. את כל לימודיי יישמתי בחיי האישיים והיום אני נשואה לגבר מדהים".

גם בעלה החשוד ברצח אמיר רז שידר אהבה לעבר רעייתו והערכה רבה. בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "גאה באישתי האהובה, מעריך ומעריץ אותך על מי שאת".

ניידת משטרה, ארכיון (צילום: דוברות מד''א)
ניידת משטרה, ארכיון (צילום: דוברות מד''א)

על הקיר של דיאנה רז כתבו חברים דברי הספד לצד הערכה רבה לאשת המקצוע שממנה למדו להעריך את עצמם ובעיקר לדעת להילחם.

 רונית עיני, דוברת היישוב, אמרה הערב כי "אירע ביישובנו אסון, אירוע בתוך משפחה שהסתיים בצורה טרגית. כל מה שמעניין אותנו כרגע זה לתת את מעטפת התמיכה הדרושה למשפחה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בתגובה לרצח כי "משטרת ישראל מחויבת בבירור מקיף כיצד קורה שמי שאמור להגן בנשקו על חייהם של אזרחים מפנה אותו על פי החשד כלפי זוגתו. כל רצח דורש חקירה מעמיקה, אך במקרה שבו מדובר בשוטר נושא נשק יש לבחון האם לא מדובר במחדל מערכתי והאם היו סימנים מקדימים שאמורים היו להדליק נורות אדומות".

יו"ר ויצו אניטה פרידמן ציינה כי מדובר ברצח שני של אישה מתחילת השנה. "אנו מתריעות מתחילת המשבר שהקורונה עלולה להפוך בתים אלימים למלכודת מוות ולהביא להסלמה באלימות עד כדי רצח, אבל הממשלה משחקת בבית הקלפים ובקושי קידמה צעדים ממשיים כדי להגן על נשים וילדיהן, אשר חווים שנה של גיהינום", אמרה.

"בשעה זו חיות עשרות אלפי נשים תחת פחד וטרור, ואם לא יעשה משהו דרסטי כדי להגן עליהן ולהרחיק גברים אלימים מהבתים - נמשיך לשמוע על מקרי אלימות ורצח נוספים. ראש הממשלה חייב לעמוד בהתחייבותו מחודש נובמבר ולהקים לאלתר רשות לאומית לטיפול באלימות, שתתייחס לתופעה כאל טרור חברתי ותפעל לסנכרון בין כל המערכות תוך השקעת המשאבים הנדרשים לטיפול בתופעה".

אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.