לאחר שנדחה בעקבות הסגר, דיון התשובה לאישום בתיקי האלפים (1000, 2000 ו-4000) שבו נאשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייערך מחר (שני) בשעה 09:00 בבית המשפט המחוזי בירושלים. כזכור, כל הנאשמים הגישו את התשובות לאישום בכתב כבר לפני כמה שבועות, והדיון שנקבע למחר נועד להשלים את התשובה לאישום בעל פה, במידת הצורך וככל שיהיה לנאשמים מה להוסיף. עוד הנאשמים, החייבים להתייצב, יאשרו את התשובות שהוגשו בשמם.

בשב"כ נערכים לקראת משפטו של נתניהו כמבצע שגרתי, כפי שנהוג בכל אירוע בו מופיע רה"מ, עם מעגלי אבטחה, שמירה הדוקה סביב ראש הממשלה וכמובן מניעת קרבה מזרים וכניסה לבית המשפט אלא לבעלי עניין, ולבני משפחה. רק לאחר שיחל הדיון של ראש הממשלה יוכלו אזרחים להיכנס לבית המשפט לענייניהם. 

כוחות משטרה ייפרסו בטבעת הראשונה של מעגל האבטחה, בצמוד לבית המשפט, על מנת למנוע הגעה של הציבור ובטבעת השנייה זו הצמודה לראש הממשלה יוצבו מאבטחי השב"כ. בנוסף, במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים בשל המידע לפיו אל סביבת בית המשפט צפויים להגיע אזרחים רבים, הן מצד תומכיו של ראש הממשלה והן מצד מתנגדיו. 

השוטרים יהוו חיץ בין המתנגדים לתומכים ויחסמו גישה או קירבה יתרה אל בית המשפט על מנת לאפשר מחד את ביטחונו של ראש הממשלה, ומאידך את התנהלותו התקינה של בית המשפט עבור האזרחים הנזקקים לשירותיו. בצירי התנועה יחסמו מספר רחובות זאת כדי לאפשר גישה מהירה של ראש הממשלה לבית המשפט, ליצור שדרה סטרילית. 

שדרה שכזו, תתקיים גם בסביבות אולם הדיונים שם יערך משפטו של נתניהו, כאשר הגישה לשם תותר לבעלי אישורים בלבד, ולבני משפחה. אנשי משמר המשפט יתנו מענה לציבור לצד אנשי השב"כ והמשטרה.

נתניהו בבית המשפט, מאי 2020. צילום: רויטרס (ארכיון)

בתוך כך, נתניהו קרא בחשבון הטוויטר שלו לתומכיו שצפויים להתייצב מחר בבית המשפט, לא להגיע עקב התפשטות הקורונה והמוטציות השונות. "אל תגיעו מחר. כולנו חייבים לשמור על ההנחיות, הבריאות, על החיים ממש".

עם זאת, המפגינים בגנותו של נתניהו, צפויים להגיע מחר מחוץ למעון ראש הממשלה בשעות הבוקר ויפרשו שטיח אדום. לפי תנועת קריים מיניסטר, "המפגינים יגיעו עם מטאטאים, פחי זבל וסרבלים שעליהם הכיתוב: 'מנקים שחיתות'". עוד אמרו בתנועה כי "מצב בו ראש ממשלה מכהן מתייצב בבית המשפט כנאשם הוא כתם שחור על מדינת ישראל ועל הדמוקרטיה שלה. אסור לנו לנרמל את הטירוף הזה. מחדל הקורונה שגבה מעל ל-5000 קורבנות והמיט אסון כלכלי וחברתי על אזרחי ישראל ממחיש שנאשם בפלילים לא יכול לנהל מדינה".

על פי החלטת בית המשפט בשבוע שעבר, בסיום הדיון לאישום, תתקיים ישיבה בבקשות סנגורי ראש הממשלה הנוגעות לאישורי היועמ"ש ולנספח א' לכתב האישום. גם תגובות לבקשות אלו הוגשו על ידי התביעה. בנוסף, התביעה הביעה את עמדתה בעבר כי בשלב הבאת הראיות וליבון הטענות, "תתברר האמת" ותנתן האפשרות להגנה לחקור את עדי התביעה. על שלב זה, אם כך, להתחיל בהקדם.

את המדינה ייצגו בדיון זה עורכי הדין ליאת בן-ארי, יהודית תירוש, אמיר טבנקין ואסף עיסוק (השלושה האחרונים עוסקים בתיק 4000); קרן צבירן והדר וינשטיין (עוסקים בתיקי 1000 ו-2000).