הכתב המשפטי של חדשות 12 גיא פלג שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על חידוש משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והעריך: "לא רואה אפשרות שנתניהו לא יתייצב לדיון במשפטו. פרקליטיו אמרו כי בכוונתו ככל שיידרש לענות באופן לקוני - 'כופר בכתב האישום'".

בנימין נתניהו קורא לחברי הליכוד לא להגיע לחידוש משפטו

בוודאות זה קורה? נתניהו מגיע לביהמ"ש?
"משפט בישראל מתקיים בנוכחות הנאשמים וכאן יש גם בנוסף החלטה שיפוטית שמחייבת את הנאשמים להתייצב. הדיון ב-09:00 בבוקר ואני לא רואה אפשרות שנתניהו לא יתייצב לדיון במשפטו".

היה והוא מודיע שלא?
"מה הכוונה מודיע שלא? אם הוא חס וחלילה חולה או בבידוד אלה נסיבות אחרות אבל זה נכון לכל משפט".

יהיה מפגן של תמיכה של שרים?
"אתמול מקורבי נתניהו, פרקליטי נתניהו אמרו שאין כוונה כזאת. שנתניהו לא רק ששחרר בצהריים סרטון בו הוא בדרכו המיוחדת קרא לתומכיו שלא להגיע ולתמוך בו מחוץ לכתליי בית המשפט אלא שמקורביו הודיעו שאין בכוונתו לשאת דברים כפי שהיה בפתח המשפט על מדרגות בתי המשפט וגם הרי הדיון עצמו היום הוא מענה לכתב האישום בשלב הזה נאשם יכול לענות בעצמו ולומר כמה משפטים, גם בנקודה הזאת אמרו פרקליטיו שבכוונתו ככל שיידרש לענות באופן לקוני 'כופר בכתב האישום'".

ציבור האוהדים שלו, שרים וח"כים מבינים שהכוונה להגיע?
"אני לא יודע אם הוא התכוון ששרים יגיעו ויכנסו איתו לבתי המשפט אבל כשעומד רה"מ, הפוליטיקאי העוצמתי בישראל ומצד אחד אומר לתומכיו אל תגיעו ומן הצד האחר אומר אני מתמודד עם תיקים שנתפרו וטענות שקריות אז בעצם הוא אומר רודפים אותי, עושים לי עוול. אני קורא את הדברים כאילו הוא אומר דבר והיפוכו".

רגע לפני בחירות, זו לא תמונה טובה של שרים וח"כים סביבו?
"אני לא יכול להיכנס לשיקולי הבחירות שלו, אני חושב שבה בשעה שיש כאלה דיונים בממשלה עם תחלואה בסדרי גודל כאלה, יחד עם זאת כוונה לצאת מן הסגר הזה, מפגן תמיכה כפי שהיה בפתח המשפט שלו של מאות רבות שתומכים ועומדים בצפיפות אני חושב שזו יכולה להיות מבחינתו תמונה בעייתית".

מתי יתחיל שלב ההוכחות?
"יש בכלל שאלה מקדמית האם ביהמ"ש סבור שהתיק הזה בשל כבר להוכחות, צריך לזכור שיש כמה טענות מקדמיות שצפויות לדון היום בין היתר טענתם של פרקליטי נתניהו שאישורי היועץ לא ניתנו כדין לפתוח בחקירה והיום סוכם שיהיה דיון בע"פ בטענה הזאת. פרקליטי נתניהו טוענים שאחרי שהם ביקשו לתקן את כתב האישום חלק מהדוגמאות שבהם רה"מ לכאורה התערב בשיקולי עריכה בוואלה אלה עובדות שרה"מ לא נחקר לגביהן במשטרה ולכן מבקשים למחוק אותן מכתב האישום. לפני 3 ימים העלו טענות נוספות שנפל פגם בצווי החיפוש שהמשטרה הוציאה בתיק 4000".

ביהמ"ש יקבל החלטה עוד היום?
"יכול להיות שביהמ"ש יגיד שזה נדחה להחלטה, או יבקש מהפרקליטות להשיב לדברים. יכול להיות שביהמ"ש יחשוב שלפתוח את שלב ההוכחות תוך כמה שבועות לא נכון לתיק אבל אם ביהמ"ש יחשוב שנכון להתחיל את שלב ההוכחות בתום הדיון השופטים יורה לסנגורים ותובעים לפתוח יומנים ולקבוע מועדים לתחילת חודש מארס אז צפויה לעלות הטענה של פרקליטי נתניהו שהם חושבים שפתיחת שלב ההוכחות עם עדי התביעה המרכזיים לפני שהם נחקרים בחקירה נגדית סמוך לבחירות זה בצעם התערבות בבחירות. בפרקליטות צפויים להתנגד לטענה הזאת אם תעלה ולומר שהנאשם נתניהו יודע שהוא נאשם בפלילים הוא לקח את זה בחשבון ושיקולים של קמפיין פוליטי או מערכת בחירות לא צריכים להשפיע על ניהול המשפט".

יש השפעה לדברים שאמרו יו"ר הכנסת והשר לביטחון פנים?
"אני לא מעלה על הדעת אבל לכל הפחות זה מחדד ומראה לנו את הבעייתיות של ניהול משפט כשרה"מ, האדם החזק במדינה, הוא גם נאשם בפלילים כשהוא יכול לגייס מערכות שלטוניות, שרים ואנשים בעלי השפעה כדי שאלה יעבירו מסרים לביהמ"ש אני מקווה שביהמ"ש יתעלם מכל רעשי הרקע וכאן יש בהחלט רעשי רקע משמעותיים".